Ann Peebles - If This Is Heaven (1977)

R&B / Soul
Label: Hi

1. If This Is Heaven (3:11)
  2. A Good Day for Lovin' (2:54)
  3. I'm So Thankful (4:06)
  4. Being Here with You (2:34)
  5. Boy I Gotta Have You (2:48)
  6. When I'm in Your Arms (3:07)
  7. You're Gonna Make Me Cry (4:43)
  8. Games (3:02)
  9. Lovin' You Without Love (3:03)
  10. It Must Be Love (2:56)
  11. Fill This World with Love (2:35)
tondeman
Memphis Disco? Die elektronische stem in ''you're gonna make me cry'' met meteen erna een soort space-disco gitaarsolo_O^. En hoor ik daar nu een sitar in nummer 9?? Hoe dan ook: sterke plaat.

avatar van Angelo
If this isn’t heaven, I don’t know what heaven is. Hm, ik kan me overigens niet echt vinden in de bovenstaande reactie. Dit album heeft m.i. weinig te maken met disco. Het is echter wel zo dat ze met dit album wat afstapt van de klassieke Memphis soul, dit is namelijk meer funky en uptown maar om nou te beweren dat dit disco is, is iets waar ik mijn vraagtekens bij heb. Hoewel ik dit een fijne soulplaat vind, vind ik hem wel wat minder in vergelijking met haar andere Hi albums. Persoonlijke favorieten: ‘I’m so thankful’, ‘Boy I gotta have you’, ‘You’re gonna make me cry’ en ‘Lovin you without love’.
Oh en 'Fill this world with love' natuurlijk ook!