Peggy Sue - Fossils and Other Phantoms (2010)

Folk
Label: Yep Roc

1. Long Division Blues (3:47)
  2. Yo Mama (3:51)
  3. Read It in the Paper (3:07)
  4. Green Grow the Rushes (4:31)
  5. Watchman (3:25)
  6. She Called (4:38)
  7. Careless Talk (2:50)
  8. The Remainder (3:52)
  9. Matilda (2:50)
  10. February Snow (2:53)
  11. Fossils (4:05)
  12. The Shape We Made (2:55)
avatar van raymondkeuters
1 van de verrassingen op LowLands 2010 wat mij betreft!!

avatar van jorro
Ook de recensie van dit album kwam ik tegen in een oude oor (juni 1910). Het maakte me alsnog nieuwsgierig en gelukkig is het album op spotify te streamen.
En dat is goed bevallen. Prachtige liedjes staan er op dit album. Twee perfect op elkaar afgestemde zangstemmen die me echt weten te raken. Dit moet bij meer MuMe-ers dan de zes die tot nu toe hebben gestemd in de smaak vallen.
Het is mij onduidelijk waarom dit album (ook op discogs) als Folk staat beschreven. Ik zou het eerder als Indierock willen omschrijven. Maakt ook niet uit. Mooi is het zeker.