K3 - Oya Lélé (2003)

België
Label: BMG

1. De Wereld van K3 (3:07)
  2. Oya Lele (3:45)
  3. Frans Liedje (3:22)
  4. Bij Ons Thuis (3:09)
  5. Opa (3:34)
  6. Hart Verloren (3:16)
  7. Hey Hallo (3:22)
  8. Torenhoog (2:54)
  9. Mr. de President (3:27)
  10. Dat Ding Dat Je Doet (3:16)
  11. Ik Kan Niet Meer Verder Zonder Jou (3:38)
  12. Hou Me in Je Armen (3:33)
  13. De 3 Biggetjes * (3:24)
Fantaschtiese cd!
Kei coole nummers, echt waar!
De albums worden steeds beter vind ik

JonnieBrasco
De 3 biggetjes is wel een leuk melodieus liedje! Past goed in mijn top-10 voor nummers waar ik niet zo goed voor uit durf te komen ...

Er zijn nog veel K3 cd's om te luisteren, allemaal even melodieus en hip! Kom er gerust voor uit
Oke op verzoek: je moet toch eens k3 gaan luistere hoor, als je alleen de drie biggetjes kent heb je natuurlijk een negatief beeld want dat is één van hun mindere liedjes.
Zo goed?

JonnieBrasco
hmm, de drie biggetjes is echt gewoon het leukste kleuter-liedje wat ik ooit heb gehoord deze eeuw ...

avatar van Daan
Je moest eens weten Jonnie, je moest eens weten....

Mijn zusje had een keer voor haar verjaardag een K3-cd gekregen. Op die cd stond ook de 3 biggetjes, die ze natuurlijk helemaal te gek vond. Had ze de cd erin gedaan en bij de 3 biggetjes op repeat gezet. Dat heeft maar liefst 4 en een halve uur lang geduurd dat gekrijs over die biggetjes. Nog een paar keer dat nummer en ik had haar radiootje het raam uit gegooid. Gelukkig heeft ze nu dat K3 gedoe niet meer.

Ben ik blij dat mijn de zusje de shuffle knop weet te vinden!

avatar van Daan
Mijn zusje weet wel elk knopje te vinden. Alleen zet ze met opzet de repeat-knop aan.

Mijn broer (19 jaar) heeft in een rare bui de single van Oya lélé gekocht en 2 uur aan een stuk gedraaid.. 2 uur! 2 uur zeg ik u!

Ik zeg: de doodsstraf.

avatar van sq
sq
JonnieBrasco schreef:

Bekend gevoel. Ik heb wel eens een verzamel CD gemaakt 'Niet kinderachtig' met de biggetjes en verder allemaal dit soort nummers. Geeft bijzonder veel voldoening om te maken en je maakt wat los als je dit opzet op een feestje hoor!

van de recentere staan erop:
K3 - 3 biggetjes
M-Kids - Je magnietdit Je magnietdat
Kim Lukas - All I really want
Fastfood Rockers - Say Cheese

ook leuke diverse nostalgia:
Elly en Rikkert - kaugomballenboom
Heleentje van de Capelle - Speeltuin
Bert Kaepfert - African Beat (Efteling waterlelies)
Begintune tv-serie ' Floris'

en nog wat persoonlijke afwijkingen van mij in een moeite door:
Backsteet Boys - I want it that way
Spice Girls - Mama

leuke cd! luister er veel naar nog steeds!

nicolas
originele cover ^o)

0,5
mijn opa vind dit 1 pracht cd maar ik niet!

avatar van Thunderball
Hun leukste cd (ok Karen staat het leukst op dit hoesje!) met veel knallers (!) als De wereld van K3, Oya Lele, Hey Hallo en Frans Liedje!

De beste tot nu toe!

4 sterren!

avatar van lebowski
WTF is die Karen eigenlijk van de drie?

avatar van Thunderball
Wanneer je dat niet weet heb je hier niets te zoeken en houd je in want dit kunnen ook kinderen lezen.

avatar van psychonaatje
lebowski schreef:
WTF is die Karen eigenlijk van de drie?

Die met het rode haar.

Bob Cremers
Met dat rode haar is leuk !

Dat bedoel ik!!

avatar van Poeha
Vond Karen eerst ook de leukste, maar dat is na een aantal jaren toch die met dat donkere haar geworden (he....Karen ken ik goed, maar ik kan de namen van die andere 2 maar niet uit elkaar houden!)... maar eens gegoogled en he is...Kristel (he, he ben ik er eindelijk achter! Maar zij blijft voor mij de leukste.

Keep on making music, dames/producers!
Alles voor de kids!

avatar van Poeha
JonnieBrasco schreef:

Volledig, maar dan ook echt volledig mee

EENS

Duidelijk zo?

avatar van Thunderball
Wat is het toch een goed album, ik maak er vijf sterren van! ik vind vooral He Hallo en Frans Liedje erg leuk.

avatar van tom broshuis
dit slaat nergens op..... misschien voor kindjes van 9 jaar ofzo leuk maar..... als ik sommige berichtjes lees van mensen die 40 zijn en voor deze cd 4 of zelfs 5(!!!!) sterren geven krijg ik toch wel grote vraagtekens.... dat vind ik gewoon zielig

avatar van sq
sq
** voelt zich aangesproken **

Over je vraagtekens:
Ik, 44 jaar, heb van de kinderpop heel wat zien passeren.

Ik bekeek en beluisterde K3 in het deskudige gezelschap van mijn jongste zoon. Ik gun je van harte dat je nog eens meemaakt hoe leuk dat is.

Ik zag, naast K3 onder meer live concerten van Chipz, Djumbo, Kim Lian, Maud, M-Kids en diverse Idol-gepruttel. Voel mij er niet zielig bij, integendeel: ik ben er trots op.

Het gaat ook wel weer voorbij: volgende concerten met de kids zullen toch eerder iets moeten zijn als Green Day of Panic! At The Disco. De K3-CD's liggen nu wat vergeten in de kast.

Wat blijft is het diepe respect voor de professionele instelling, vakmanschap en (heus) af en toe briljante composities van K3, iets wat ik anders inderdaad nooit gehoord zou hebben. Op eenzame hoogte tussen de andere kinderpop en inderdaad door mij hier en daar heel wat hoger aangeslagen dan menige 'serieuze' popmuziek. Misschien zet ik ze nog wel eens in mijn eigen verzameling als het mag van Felix (zie hierboven).

avatar van tom broshuis
het zou ook best leuk zijn met je zoon die muziek te luisteren en naar die concerten gaan, maar ik vind het gewoon belachelijk als mannen van 40 4 sterren geven voor deze cd. en k3 zijn gewoon slechte artiesten, ze hebben niks geen muziekale talenten, hun teksten slaan nergens op, en de muziek is gewoon een paar van die flauwe uit de magnetron op gewarmde deuntjes. kinderen vinden het leuk en dat begrijp ik ( ookal luisterde ik op mijn achste en negende naar linkinpark en limbbizkit) maar dat volwassenen er naar luisteren en zeggen dat ze het briljante muziek vinden (!!!) daar kan ik met mun hoofd niet bij komen

Social_Mask
De 3 Biggetjes

avatar van Lamontagne
Je dochters niet te genieten in de auto? of niet uitgeslapen?
ideale cd.

Alleen bij te lang draaien goed uitkijken of ik zelf nog wel te genieten ben.

Stem van m'n meiden *****

MICKJES
Met de hit Oya lele of zoiets wel een vrolijke boel toch

avatar van Madjack71
Tja, ik zal vast wel ergens mijn hoofd te hard aan gestoten hebben, maar kan dit op zijn tijd wel leuk vinden hoor. Jazeker het stelt muzikaal niet veel voor, jawel ze kloppen het geld uit je krisisportemonnee en ja So What? Ik luister klassiek, Jazz, Heavy Metal, Rock, Nederlandstalig en....tatataaaaaa...K fuckin' 3. Zo ik ben uit de kast. Het is een beetje als Disneyland Parijs. Je weet dat je voor de gek gehouden word en ja er zit een meneer/mevrouw in het pak van Baloo. De muziek is zo zoet, dat je tandvlees spontaan naar achteren trekt...maar er huppelen meer volwassenen door dat park als kinderen. Het maakt je vrolijk, zo ook deze muziek, sommige nummers maken mij vrolijk. Nu ik kinderen heb, is dat een goed excuus om daar in mee te doen.

Saillant Detail, toen ik met mijn lief een weekend naar Antwerpen zijn gegaan, zijn we behalve naar de stad, dierentuin ook, jawel naar tatataaaaa...k3 gegaan. Je kunt niet zeggen dat we geen humor in onze relatie hebben. We hebben er natuurlijk wel voor gezorgt dat we links en rechts kinderen hadden zitten...We moesten wel een beetje op ouders lijken heh. By the way...leuke show voor het spruit, maar live zingen doen ze niet.

avatar van jordidj1
Social_Mask schreef: