YahZarah - The Ballad of Purple Saint James (2010)

R&B / Soul

12. Shadow
  13. Love, Come Save the Day
avatar van Rhythm & Poetry
1,0
Ik ben niet onder de indruk van deze dame, veruit de minste van het Foreign Exchange label. The Ballad of Purple Saint James is dan ook het minste wat Foreign Exchange heeft voortgebracht. Soms wordt ze nog geholpen door de aardige producties, maar vaak verpest haar stem alles. Check alleen al Dedicated to You, daar waar ze a capella zingt klinkt het echt voor geen meter. Dan stelt ze zich meer aan dan dat ze bezig is met het uitpersen van noten die wel mooi klinken.

Blijft er ook nog eens een hongergevoel over, als je Phonte hoort rappen op Cry over You, verlang je des te meer naar een Foreign Exchange plaat.

avatar van kemm
Misschien vreemd, maar YahZarah zingt gewoon het best als ze binnen de lijntjes kleurt. Dat was al duidelijk op Leave It All Behind met een heerlijk zoete cover van 'If She Breaks Your Heart', en bewijst ze hier opnieuw met een degelijke Wonder-cover, 'Come Back as a Flower'. Helaas voelt ze de nood om indruk te maken met allerlei vocale uithalen waar haar stem niet geschikt voor is. De producties vullen dit mooi aan, want ongeïnspireerd en onsamenhangend. Soms hoor je wel elementen die op weg lijken naar een enorm clichématig nineties R&B-album, wat stiekem semi-lekkere tracks als 'Last to Leave' oplevert. Alleen worden de cliché's niet genoeg doorgetrokken. Of wordt er niet voldoende van afgestapt. Nu zitten we op een middenweg die niet bestaat.

Om maar samen te vatten: Ik ben het grotendeels eens met R&P.
Ik ga nu in een hoekje huilen.

mooie relaxte cd, het is idd geen Foreign Exchange. Vind dat geen bezwaar, gewoon een erg ontspannen plaat.