Bill Bruford - The Bruford Tapes (1979)

Label: Virgin

1. Hells Bells (4:35)
  2. Sample and Hold (6:35)
  3. Fainting in Coils (7:25)
  4. Beelzebub (3:52)
  5. The Sahara of Snow, Part One (5:05)
  6. The Sahara of Snow, Part Two (3:32)
  7. One of a Kind, Part Two (8:45)
  8. Five G (2:41)
  9. The Age of Information *
Ozric Spacefolk
live

avatar van liefkleinhertje
Dit live album is opgenomen in New York (12-7-79) en is van een radio uitzending maar deze CD klinkt als een klok en de live sfeer knalt gewoon je speakers uit.
Naast Bill Bruford en Jeff Berlin zeker ook een hoofdrol voor Dave Stewart die met zijn keyboardspel voor de nodige symfonische invloeden zorgt zodat je niet de hele tijd naar dat jazz geritsel zit te luisteren.
Alan Holdsworth is hier vervangen door (the unknown) John Clarck en deze onbekende doet dit werkelijk fantastisch en het zal duidelijk zijn dat dit ook voor deze hele CD geld.
Waar sommige jazz(rock) nogal eens ontaard in achtergrondmuziek voor pornofilms is dat hier totaal niet het geval , dit is jazzrock met ballen.

Dit klinkt echt live, niet gepolijst en recht voor zijn raap. Als zodanig vormen de tracks een mooi contrast met de studioalbum versies. Een album waar ik graag naar luister.