Beach Fossils - Beach Fossils (2010)

Label: Captured Tracks

8. Window View (4:05)
  9. The Horse (2:45)
  10. Wide Awake (3:05)
  11. Gathering (1:36)
Lekker zomers plaatje dit. Simpel maar doeltreffend! Even wat vaker luisteren binnenkort..

avatar van sydbarrett
nu al de nieuwe Real Estate

avatar van OmeWillem
Net zo lekker in ieder geval. Lekker noisy surf

Ik word hier echt wel vrolijk van!

WiTRuS
Groeibriljante denk ik...

Lekkere noisy surf, wel veel van hetzelfde... Lekker voor op de achtergrond met dit warme weer bij een bbq en een Corona'tje

avatar van De Daniël
Goed voor tijdens het autorijden heb ik gemerkt.

avatar van OmeWillem
De Daniël schreef:
Goed voor tijdens het autorijden heb ik gemerkt.

True!

avatar van De Daniël
Ik verhoog, eigenlijk een behoorlijk sterke plaat als je er genoeg luisterbeurten aan gunt. Eerste indruk is 'veel van hetzelfde', maar onder de oppervlakte schuilen toch wel afwisselende liedjes.

Pas na de zomer (vandaag) opgepikt, maar ook nu nog goed te pruimen hoor! Opnieuw dank aan BPDD voor een goede tip! Ik heb al drie goede bands ontdekt vandaag danzij je lijstje

De samenzang op pak 'm beet een Youth is erg genietbaar. Het doet me wel een beetje aan het Nederlandse Alamo Race Track denken dit. Maar het ligt toch ook weer in de straat van de Pains (of Being Pure at Heart) achtige bandjes van deze tijd. Als iemand vergelijkbaar spul heeft (van toen of nu) dan hoor ik het graag

avatar van Wasabi
Typisch 3,5* album.

avatar van likeahurricane
Leuk plaatje. Frisse en fruitige liedjes. Luister maar naar Youth live in dB's

avatar van Sjaakspeare
Te fris en fruitig, ja. Zo fris en fruitig dat het simpel en vergankelijk is. Veel nummers hebben een zonder meer fijnklinkende basis, maar die wordt totaal niet uitgewerkt, kent te weinig variatie en wordt alles behalve aangevuld met enerverende zang. Door dit alles blijft het geenszins hangen bij mij. De hoeken van variatie en meta-evenwichtige contrastwerking zijn de haken waaraan dat kan.

Zelfs Youth niet? Ik ben het in grote lijnen wel met je eens overigens hoor, inmiddels ben ik ook alweer klaar met dit album.

avatar van Obscure Thing
Ik kan dit album ook nu nog opzetten. Heerlijke plaat om op een zomeravond op weg te dromen.