Uriah Heep - Raging Silence (1989)

Label: Legacy

1. Hold Your Head Up (4:34)
  2. Blood Red Roses (4:11)
  3. Voice on My TV (4:19)
  4. Rich Kid (4:49)
  5. Cry Freedom (4:35)
  6. Bad Bad Man (4:11)
  7. More Fool You (3:34)
  8. When the War Is Over (5:09)
  9. Lifeline (4:53)
  14. Corina [Live] *
  15. Hold Your Head Up [12' Extended Version] *
  16. Blood Red Roses [Alternate Version] *
avatar van Rinus
Niet eens een slecht album van Uriah Heep. Wel behoorlijk op de amerikaanse markt ge-ent, maar het rockt toch nog behoorlijk. De Argent cover Hold your head up is zeer goed gedaan, maar er staan meer aardige nummers op, zoals Rich kid en Rough justice.

Kingsnake
Blood Red Roses (geschreven door voorm. zanger Peter Goalby) en Lifeline zijn knallers van rockers.

Nee, deze plaat is idd zo slecht nog niet.

Als remastered versie is hij nog verkrijgbaar met oa bonustrack Look at Yourself een blistering liveversie uit de Moscow-serie.

avatar van Them
Ongelofelijk dat dit als een van de slechtste Uriah Heep platen staat aangegeven op de markt. Ik vind dit juist een van de betere van de Heep mannen. Blood Red Roses is een van m'n persoonlijke favorieten, ontzettend lekker.

avatar van sander.h
Check ook even het origineel van Lifeline (van Le Roux) - die is nog beter dan deze versie

avatar van The Wep
Niet echt een Uriah Heep sound, maar als geheel beter dan de vorige 3. Bernie Shaw is een aanwinst. Toch zal ik deze niet echt vaak draaien

avatar van spinout
Deze is beter dan de 3 voorgaande en ook beter dan de opvolger. De nummers zijn gewoon beter. Zo simpel is het. Dit is bijna een 3.5, maar ik houd het toch op 3.0.

avatar van Rinus
De jaren 80 albums van UH zijn altijd een beetje ondergewaardeerd, maar als je ze los ziet van de David Byron periode, zijn het gewoon goede rock albums, alhoewel soms wat op de Amerikaanse leest geschoeid..Het heeft bij mij ook een tijdje geduurd, voordat ik de albums op waarde begon in te schatten, maar nu kan ik er met plezier naar luisteren.

avatar van Rinus
Trouwens, de mijne heeft een andere bonus track listing, nl.:Miracle Child (B-kantje), Corina (demo version), Mr. Majestic (demo version), Pacific Highway (demo version), Blood Red Roses (extended), Hold Your Head Up (extended) en Corina (live)

avatar van freakey
nog wat extra info bij de bonustracks:
11 Miracle Child (B-Side To Hold Your Head Up) 4:11
12 Look At Yourself (B-Side On 12" Release Of Blood Red Roses) 7:20
13 Too Scared To Run (Previously Unreleased Live Version From Moscow Recordings) 3:58
14 Corina (Previously Unreleased Live Version From Moscow Recordings) 4:46
15 Hold Your Head Up (12" Extended Version) 5:53