Corneel - Persoonlijk (1990)

Jazz
Label: Chapter III

1. Moeder Aarde (6:29)
  2. Grand Café (4:32)
  3. Zo'n Ouderwetse Deun (3:53)
  4. Iedereen (5:08)
  5. 'T Is Heus Genoeg Om Blij Te Zijn (2:38)
  6. Hotel Terminus (3:54)
  7. Bussum (3:37)
  8. Wolken (2:55)
  9. Lage Vuursche (4:18)
  10. Marjolein (5:13)
  11. Wat Doe Ik Verkeerd (3:25)
  12. Inter Europe (3:57)
  13. Redeloze Dier (4:48)
  14. Schipper Mag Ik Overvaren (4:30)
  15. Zonneschijn (3:33)
  16. 'N Hele Vette Zoen (3:20)
  17. Altijd Weer Die Laatste Keer (4:41)
Deze Cd heeft m.i. inderdaad jazzy invloeden maar 'Nederlandse chansons' vind ik als genre-aanduiding beter dan jazz. Met uitzondering natuurlijk van de 2 instrumentale nummers InterEurope en HotelTerminus.
De artiestennaam Corneel werd door C.A.Einmahl gevoerd sinds 1990.
Voor die tijd maakte hij platen als Jimmy Once o.a. met zijn formatie "de VIP's".
C.A..Einmahl werd ook op labels vermeld als Jim(my) Einmahl.
Hij componeerde en arrangeerde o.a. voor Herman Berkien, Secrets, het Utrechts Jazzorkest, Rita Hovink(zijn toenmalige echtgenote) en anderen.
Op de Cd Persoonlijk bespeelt hij zoals meestal de vleugel, hij was trombonist, speelde Hammondorgel, maakte deel uit van vocalgroep "Secrets" enz.

Vocaal: Titia Dekker, Wanda v.d.Hoofd, Marianne di Giovanni.Vocal-group Amersfoort, het Jody Pijper Kinderkoor
Viool: Ernö Olah (concertmeester), Arlia de Ruyter, Merijn Rombout, Olivier de Jonge, Machiel Wagenaar, Adolf van Boornik, Willem Kok
Viool/altviool: Simone Vlierstra, Bela Sting
Tromper/bughel: Eelco Oudolf,
Tenor sax/klarinet: Wiebe Schuurmans
Vibr.: Rob Meyn, Gitaar: Peter Niewerf, Henk Sprenger
Bas/basgitaar: Jan v.de Boomen
Drums: Bob van Hoolweff, Drums/perc.: Aad Faasse
Teksten, muziek, arrangementen, piano en zang: Corneel Einmahl
Opname studio: Balance Recoding Amersfoort
Productie ondersteuning: Pim Koopman en Jody Pijper.

avatar van Von Helsing
Laat me raden: U kent Corneel persoonlijk....

avatar van Rudi S
, Zijn moeder?