Sleigh Bells - Treats (2010)

Rock / Pop
Label: Mom+Pop

1. Tell 'Em (2:56)
  2. Kids (2:46)
  3. Riot Rhythm (2:37)
  4. Infinity Guitars (2:32)
  5. Run the Heart (2:41)
  6. Rachel (2:19)
  7. Rill Rill (3:50)
  8. Crown on the Ground (3:49)
  9. Straight A's (1:32)
  10. A/B Machines (3:35)
  11. Treats (3:29)
avatar van neyonn
Sleigh Bells werd/wordt blijkbaar heel erg gehypt in de VSA en VK, maar dit is zo te zien nog helemaal niet overgewaaid naar Nederland of België, afgaande op de geringe belangstelling van MuMe leden.

Zelf heb ik deze groep nog maar net ontdekt, enkele songs op youtube beluisterd. Als Crown on the Ground een indicatie is voor de rest van het album, dan mogen we zomerse r&b/pop achtige songs verwachten maar dan wel doordrenkt door noise, zoals we die eerder zouden verwachten van een groep als Wolf Eyes.

Ik ben alleszins erg benieuwd naar de rest van de nummers.

EDIT: net gezien dat je de volledige cd kan streamen op npr.org
link

avatar van drgonzo
Wat een heerlijk album zeg, prima voor de vroege morgen! Behoorlijk hoge recensie op PF vandaag: 8.7. Vanavond Live in Den Haag op het Walk de Line festival.

avatar van remmer
Hollaback Girl + Trent Reznor

Dat is het eerste waar ik spontaan aan denk als ik dit beluister...

avatar van Tha)Sven
Absoluut een interessante release. Ik weet dus echt niet wat ik hiervan moet denken zeg Hoewel het een enorm compliment is dat ze een enorm verfrissend album hebben afgeleverd.

avatar van KampF
The Raveonettes, daar moest ik direct aan denken maar dan veel beter!
Man wat beukt dit lekker

WiTRuS
Godnondeju...

Wat een lekkere plaat...

Klinkt erg goed inderdaad!

Marko
Al een paar rake vergelijkingen hier, zelf denk ik erover als ''Fang Island + Dirty Projectors, maar dan oerend hard.''

De muziek balanceert voor mij op de scheidingslijn tussen aanstekelijk en vervelend. Na drie luisterbeurten vind ik het vooral nog erg hit & miss.

Rachel bijvoorbeeld, begint geweldig met dat gekreun ( ), maar het lied verzandt eigenlijk al snel in repitieve en vermoeiende muziek. En dat terwijl het nummer maar 2 minuten duurt!

Jammer, want Kids heeft dan weer een hitgevoeligheid waar je u tegen zegt.

Tot slot is er nog de categorie ''wat moet ik hiermee? ''-songs;
Neem Straight A's, niets meer dan een energieke doch lachwekkende bak Noise! (Let op de hoofdletter.)

Hopelijk groeit het nog, want die cheerleaderliedjes en dat beukende geluid vind ik bij vlagen wel tof. 2,5* voor nu.

avatar van Dwejkk_
Crown on the Ground vond ik een van de betere nummers van vorige jaar. Ik ben iig benieuwd naar de rest.

avatar van remmer
Het is wennen aan de sound van Sleigh Bells die aan R'nB en MIA doen denken, maar eenmaal ik er mee weg was ben ik eraan verslaafd. Het is fris, aanstekelijk, soms wat goedkoop maar immer boeiend. De staalharde beats zijn trouwens de ideale afleiding tijdens mijn examens. Of dat ook goede resultaten oplevert laat ik u later mss weten.

Dit is een bijzonder lekkere plaat, met veel hitpotentieel. Er staat ook geen enkel nummer op dat ik zonder pardon zou skippen, en dat zegt natuurlijk al veel. Hopelijk snel eens live in België.

avatar van Yamato
Na de goede review op Pitchfork zit ik eigenlijk al te wachten tot er ergens een hogekwaliteitsversie op internet verschijnt. Vooralsnog niet het geval dus heb ik maar alvast een paar mp3tjes beluisterd en Infinity Guitars klinkt wel erg lekker.

avatar van SilverGun
Je weet dat de distortion in veel van de nummers bij de productie hoort hè. Er is namelijk al lang een versie van goede kwaliteit te vinden.

rabbit
Het album is nog niet officeel uitgebracht geloof ik. Alleen digitaal. Daarom zal er waarschijnlijk nog geen goede rip beschikbaar zijn.

avatar van Yamato
Ik wacht inderdaad tot de officiële CD-release zodat ik een rip te pakken hebben van de officiële CD en geen transcode of iets dergelijks.

Nihilisme
Ik vind er bijzonder weinig aan. Rill Rill is nog wel oké, maar voor de rest aardig overroepen.

avatar van Yamato
Ik vind het na twee luisterbeurten ook nog niet bijzonder.

Overal waar ik momenteel kijk zie dit duo gehypt worden, toch maar eens uitchecken dan.
Tis zowaar niet zo beroerd als ik aan de hand van de live beelden had verwacht. Toch is het natuurlijk erg overhypt. Gewoon leuk! Zal het ook nog wel eens opzetten, want als popmuziek werkt het wel. Soort M.I.A. met Industrial deuntjes. Gelukkig laat ze het schreeuwen grotendeels achterwege, want dat kan ze niet, van wat ik live zag op youtube....

Verder heeft Noise hier natuurlijk weinig mee te maken. Opgeblazen Industrial/Pop, maar Noise meh.

avatar van nognooit
Onwijs stoer album. In Paradiso, een tijdje geleden, waren ze ook fantastisch, ze wisten met z'n tweeën het publiek goed op te hitsen.
Een van de leukste albums van 2010.

Tot zo ver mijn kort maar krachtige "recensie".

avatar van AOVV
Aanstekelijk en krachtig, mooie zomerplaat dus, meer ook niet. 'Rill Rill' is een heel goed nummer, en nummers als 'Kids', 'Tell 'Em' en 'Riot Rhythm' zijn gewoon erg aanstekelijk, de-beuk-erin-nummers. 'Straight A's' is gewoon anderhalve minuut herrie maken, en 'A/B Machines' vind ik eerlijk gezegd maar een saai nummer.

Ik heb een beetje hetzelfde gevoel als destijds met The Ting Tings; het is allemaal wel leuk, maar voor het overige vind ik er niet veel aan.

3 sterren

avatar van itchy
Zoals wel vaker bij dit soort bandjes meer vorm dan inhoud. Een prettig geluid en een paar aardige nummers, da's echt te weinig.

avatar van king_pin
Zoals een reviewer over deze band zei: 10% muziek, 90% energy/attitude, helemaal waar want hoe vet moet dit live wel niet zijn!
Maar dat wilt niet zeggen dat de muziek niet goed is want t is super vet!
Misschien van korte levensduur maar voor nu spring ik in t rond telkens als ik dit plaatje opzet!

Mr_White
Lawaai zoals het hoort te zijn, maar dan met toch wel geweldige pop-achtige riedeltjes en melodieën. Doet in de verte denken aan M.I.A.'s laatste album (Derek Miller heeft dan ook niet geheel toevallig ook voor dat album geproduceerd) maar steekt een stuk beter in elkaar hier, en dat maakt echt het verschil.

avatar van samslam
Verveelt te snel.

avatar van Paalhaas
Heerlijk, dat jengelende gitaartje en die meisjeszang in "Rill rill"!

Vanavond in Doornroosje trouwens, voor wie nog niks te doen heeft.

avatar van pjh1967
Paalhaas schreef:
Heerlijk, dat jengelende gitaartje en die meisjeszang in "Rill rill"!

Vanavond in Doornroosje trouwens, voor wie nog niks te doen heeft.

Over een half uurtje vertrek ik richting Nijmegen

Reminder: Oordoppen niet vergeten !!

Roelant
Ik had nadat ik Beach Girls had leren kennen erg hoge verwachtingen van dit album. Maar wat een teleurstelling zeg! De eerste indruk die dit op mij maakt is: Lawaai, geen muziek, jammer. 2 sterren voor Beach Girls, wat hier niet op staat, maar wat aangeeft dat ze het blijkbaar wel in zich hebben...

avatar van king_pin
"Beach Girls" is de demo versie van "Kids", hij staat er dus wel op maar dan veel beter juist, grappig dat je dat nummer dan wel tof vind, want als ik ze met Beach Girls had ontdekt had ik er waarschijnlijk geen reet aan gevonden.
Juist het "lawaai" in combinatie met de schattige vocalen doet t m voor mij!

spit.tsvnami
Leuk "hipster" album
Natuurlijk geen echte noise rock, maar is wel aardig om naar te luisteren.
Melodisch erg goed. Gewoon leuke aanvulling, niet echt zo speciaal.

avatar van Beukertje
1,0
Boring

avatar van repelstefan
Single Holly die sinds een anderhalve maand op Spotify te vinden is was bedoeld voor dit album. Had in elk geval niet misstaan.

avatar van E-Clect-Eddy
repelstefan Holly is uitgebracht in het kader van de promotie van dit jubileum album 10 Years of Mom+Pop (2018)