Het Beste Uit de Top 100 Aller Tijden Volume 1 (1989)

Label: Dino

1. Eagles - Hotel California (6:30)
  2. Meat Loaf - Paradise by the Dashboard Light (8:30)
  3. Prince - Purple Rain (4:02)
  4. Foreigner - Waiting for a Girl Like You (4:45)
  5. Joe Jackson - Real Men (3:05)
  6. George Michael - Careless Whisper (6:30)
  7. Genesis - Mama (6:47)
  8. Alice Cooper - How You Gonna See Me Now (3:50)
  9. The Boomtown Rats - I Don't Like Mondays (3:42)
  10. Derek and the Dominos - Layla (4:17)
  11. Black Sabbath - Paranoid (2:46)
  12. Golden Earring - Twilight Zone (4:35)
  13. Nena - 99 Luftballons (3:50)
  14. Klein Orkest - Over de Muur (3:29)
avatar van Madjack71
Prima nummers, maar heden ten dage is zo'n uitgave compleet overbodig.

avatar van Rockfan
Helemaal eens

Er zijn 3 delen Het Beste Uit de Top 100 Allertijden, ik heb ze alledrie nog. Deze vind ik helemaal bijzonder, want hier staat mijn eerste single op: het echt prachtige How You Gonna See Me Now van Alice Cooper. En verder? Probeer eens drie favorieten aan te vinken, dat lukt heel moeilijk, zoveel goede muziek staat hierop. Ook een ander favoriet singletje: I Don't Like Mondays van the Boomtown Rats. En wat te denken van Prince? Die verscheen toen nog niet zo vaak op verzamelaars. Echt helemaal goed!

kistenkuif
De zin van het uitbrengen van dergelijke willekeurig samengestelde hitcompilaties zonder enige toegevoegde waarde ontgaat mij volledig. Ik vind het een vorm van milieuvervuiling.

Je slaat de plank volledig mis. Dit is een uitgave uit 1989, toen de top 100 allertijden steeds populairder werd, net als de cd. Mp3's downloaden op de computer bestond nog niet. Sommige mensen vonden het toen leuk om nummers daaruit op cd te hebben, net als ik toen. Ik hoop daarom dat je jouw 0,5* wil weghalen. (los van het feit dat ik uberhaupt al iets tegen zo'n zwart-wit 'waardering' in de categorie volkomen waardeloos heb).

kistenkuif
Dan haal ik die halve ster toch weg om jou een plezier te doen. Maar ik blijf bij mijn standpunt over zulke at random compilaties.

avatar van wilbur
0,5
Ik vind het ook een hopeloze verzameling K nummers

Je bent een stoere vent wilbur: fijn dat je hier op Musicmeter inhoudelijk meedoet aan het discussieforum. Bedankt, ook voor het lezen van mijn berichten!

avatar van wilbur
0,5
Ik ben zelfs zo oud dat ik nog altijd oude vinylsingles koop.
Maar in mijn verzameling zit er echt geen een van bovenstaande nummers.

avatar van Dibbel
Zoals west zegt, hadden deze compilaties (in feitelijk nog de beginjaren van de CD) wel degelijk nut, ook voor D.J.'s.
Zelf kocht je ze inderdaad om gewoon weer een aantal goede nummers van bekende artiesten erbij te hebben (was ook fijn als er visite kwam, een CD had toen nog status namelijk).
Ook al was er altijd wel wat overlap, met wat je al had. Dit soort compilaties kwam ook dikwijls nog gewoon op dubbel-LP uit (deel 1 en 2 samen, of gewoon met meer nummers).
Dit deel 1 heb ik zelf niet, maar deel 2 wel (op musicassette, jazeker).

En voor de duidelijkheid, hier staat dus geen een k..nummer op, maar allemaal topliedjes en daarvoor is ie eigenlijk 5 sterren waard.
Toch doe ik er een halfje af, omdat ik het über-politiek-correcte Over De Muur ook toen al teveel heb gehoord en omdat Twilight Zone en Purple Rainer niet in de lange versie op staan. Had best gepast.
De allerbeste nummers vind ik Layla, Mama, Purple Rain, Hotel California, Paranoid en How You Gonna See Me Now.
Amen.