Tokyo Police Club - Champ (2010)

Canada
Label: Mom+Pop

1. Favourite Food (3:56)
  2. Favourite Colour (2:37)
  3. Breakneck Speed (3:43)
  4. Wait Up (Boots of Danger) (3:09)
  5. Bambi (2:46)
  6. End of a Spark (3:36)
  7. Hands Reversed (3:19)
  8. Gone (3:04)
  9. Big Difference (2:58)
  10. Not Sick (2:58)
  11. Frankenstein (3:29)
  12. Hundred Dollar Day * (3:53)
  13. Bambi [Acoustic] * (3:22)
  14. Gone [Matt and Kim Remix] * (2:08)
  15. I'm on Your Side [Demo] * (2:38)
  16. Breakneck Speed [Demo] * (3:35)
  17. Polka Breakneck [Interlude] * (0:27)
  18. Wait Up [Passion Pit Remix] * (4:35)
  19. Wait Up [Dom Remix] * (3:06)
  20. Breakneck Speed [Andy Rourke Remix] * (4:43)
  21. Favourite Colour [Bad Biz Remix] * (3:16)
  22. Once I Was the Keeper * (2:23)
  23. First Date Kit * (2:35)

met Born Ruffians

24. Young Vincent Price * (1:24)
avatar van coldwarkids
Zozo eindelijk staat ie er op.. had er al lang op moeten staan.. hier is tie dan eindelijk..

Breakneck Speed beviel al gelijk in de smaak. Wat een topnummer!! Niet kapot te krijgen.

Toen Wait Up (Boots Of Danger) op myspace te beluisteren was.. moest ik hem ff paar keer horen.. maar ik heb hem opgepikt en is wederom niet kapot te krijgen.

Nummers zijn nu volwassener (qua lengte) geworden.
Hun vorige album "Elephant Shell" bevatte nummers van circa 1 a 2 minuten.. m.u.v. van Your English Is Good (3.12)

Ik ben zeer benieuwd!

avatar van Sandow
Op hun site kun je nu een 5 nummers beluisteren (waaronder ook breakneck speed en wait up) en het klinkt allemaal wel leuk.
Leuker en harder dan Elephant Shell, die ik iets te poppy en dertien-in-een-dozijn vond, maar ook iets minder leuk dan A Lesson In Crime EP, die ik geweldig vond.
Voor die 5 nieuwe nummers zou ik een 3,5* geven, erg goed, maar niet briljant en ook niet echt uniek of heel origineel.

Ik ben wel benieuwd naar wat Champ in zijn geheel gaat zijn.

avatar van coldwarkids
Ik vind Elephant Shell toch zeker wel origineel.. lekker kort maar toch echt een eigen draai wat ze zichzelf hebben gegeven.
Ja inderdaad die 5 nummers zijn top. Leuke arrangementen.
Het is zeker niet te vergelijken met Elephant Shell.. Deze nummers zijn vrijwel volwassener en anders. ik zou er tot nu toe 4 sterren voor geven.

avatar van Sandow
Ondertussen is Champ volledig gelekt (blijkbaar stond ie al drie dagen op YouTube). Ik ga hem nu beluisteren - ik heb ergens een 320kbps rip gevonden - en dan zien we wel wat het wordt.

Maar ik zie dat je al een score gegeven hebt, dus je wist er blijkbaar al van.

avatar van coldwarkids
Ja ik heb hem grondig opgezocht.. en kon hem ergens in een .rar bestond vinden (zonder fakes) met goede kwaliteit.. en later zag ik ook dat het op youtube was vrijgegeven

avatar van cbokhove
Goede release, staat nog op de luisterpaal.