Sweet Salvation - Sweet Salvation (1972)

Soul / Funk
Label: Elektra

1. Do a Number (3:35)
  2. Ain't Nobody's Fault But Your Own (4:18)
  3. I Just Find Myself Falling (3:28)
  4. Who's a Blue (3:52)
  5. Sail Away (5:31)
  6. Carry Me Home (1:58)
  7. Have You Ever Had the Blues (2:22)
  8. Stick with Me (2:49)
  9. Keep on Pushin' (2:50)
  10. Rock Steady (8:21)
avatar van Angelo
Heel blij met deze ontdekking. Sweet Salvation is een zeskoppige (funk)band uit Louisiana/New Orleans die helaas maar een album heeft opgenomen, deze. Het album is een combinatie van funk, soul, blues, gospel en rock. Daarmee is dit album voor een album uit de jaren ’70 m.i. bijzonder origineel. Er staan twee coverversies op, te weten: ‘Sail away’ van Randy Newman en een maar liefst 8-minuut durende versie van ‘Rock steady’ die we kennen van Aretha Franklin. Heel fijn album, niets dan lof voor de zangpartijen en de smaakvolle instrumentatie. Favorieten: ‘I just find myself falling’ en ‘Sail away’ maar ook ‘Rock steady’ is zeerzeker de moeite waard. Jammer dat er zo weinig bekend is over deze groep.