60 Second Assassin - Remarkable Timing (2010)

Label: Holy Toledo

1. Words from the Assassin (0:48)
  2. Sword Style (3:13)

met SA

3. M.O.A.N. (4:32)

met Sunz of Man

4. Clockz N' Kingz (4:41)

met Timbo King, 12 O'Clock en Chi-King

5. Remarkable Timing (4:14)

met Masta Killa, Popa Wu en M-Eighty

6. War Zone [RZA Remix] (3:14)

met La The Darkman, Prodigal Sunn, Timbo King en Da Division

10. Love Burns (4:05)

met Prodigal Sunn en Phillie

11. The Throne (3:38)

met Planet Asia

12. Dead Flowers Pt. 2 (4:55)

met Bronze Nazareth en C-Rayz Walz

13. Fizza Funky (4:01)
avatar van MAS
MAS
Hij heeft wel heel lang gewacht met het uitbrengen van een solo album.

avatar van MJ_DA_MAN
Als je de lijst van gastrappers bekijkt en vantevoren weet dat 11 tracks door Bronze Nazareth zijn geproduceerd kun je je amper voorstellen dat het tegen kan vallen, maar helaas wel. 60 Second Assassin is een vrij saaie en oninteressante rapper en lijkt gastartiest te zijn op zijn eigen album. De productie van Bronze valt ook tegen; hij gebruikt de goede samples maar kon het helaas niet laten om af en toe wat live-instrumenten erin te stoppen of zang. Ook wil hij vaak teveel geluid in een productie stoppen waardoor het nooit echt als een geheel klinkt, zowel tracks individueel als het gehele album. Maar het is wel het soort geluid dat ik graag hoor in principe en slechte tracks zijn er niet (wel een matige RZA-beat). Een 3 dan maar weer; 3* begint de 3,5 van 2010 te worden.

Ik vind het juist wel een goed album. Lekker soulvolle beats van Bronze, en de gastartiesten zijn uitstekend. Voor mij springt Masta Killa eruit. Hoe hij met z'n kalme flow op Remarkeble Timing rapt, heerlijk.

Ik ben het wel met je eens dat 60 zelf inderdaad oninteressant is (hoewel ik Sword Style wel erg tof vind). 60 zal niemands favoriete rapper zijn, evenals niemands favoriete zanger. Ik vind dit album meer klinken als een Bronze-album met Wu-featurings. Desalniettemin doet dat niets af aan de kwaliteit van het geheel. 4* dus

avatar van -marco-
Ben hier wel erg benieuwd naar!

Heb wel geleerd niet alle wu-gerelateerde albums blind te kopen, deed ik vroeger als pubertje wel altijd!

Desalniettemin blijft mijn interesse voor wu wel sterk aanwezig!

avatar van -marco-
Toch maar aangeschaft en moet zeggen props voor Bronze en 60. Eea. is toch aardig uitgepakt!