The Beau Brummels - The Beau Brummels (1975)

Label: Warner Bros.

1. You Tell Me Why (3:15)
  2. First in Line (2:59)
  3. Wolf (2:23)
  4. Down to the Bottom (3:24)
  5. Tennessee Walker (3:14)
  6. Singing Cowboy (3:17)
  7. Goldrush (3:20)
  8. The Lonely Side (4:34)
  9. Gate of Hearts (3:00)
  10. Today by Day (2:36)
avatar van willemmusic
Poles Apart, bedankt voor het plaatsen van deze prachtplaat, geweldig mooi geproduceerd en geheel volgepent door Ron Eliott met een mooie remake van 'YouTell Me Why'
'Wolf'' was nog een bescheiden hitje.

avatar van Raymond S
Cd al jaren in mijn bezit. Heb 'm recentelijk weer eens gedraaid, maar wat een volwassen goede muziek. Lekkere kop-staart nummers, You tell me why leek wel een bekend hitje...maar dat zou niet mogen want dit was teren op oude successen!
Goede cd: 4 sterren.

avatar van heartofsoul
Dit album inmiddels diverse malen beluisterd via Spotify, en ik moet het toch maar opnieuw proberen te bestellen, want het is inderdaad prachtig (wat ik niet verwacht had). Misschien wel hun beste album. Prachtige vocalen, mooie arrangementen, het klinkt heel warm.

Al eens eerder besteld, maar dat ging toen de mist in.

Zeer bedankt voor de tip, willemmusic!

avatar van Toon1
Nooit aan toegekomen om deze plaat te beluisteren, omdat er toch een groot interval zit tussen deze plaat en "Bradley's Barn" uit 1968. Blijkt dit zowaar het mooiste Beau Brummels album te zijn!

avatar van heartofsoul
Doorgaans zijn comeback-albums niet veel soeps, maar dit is een uitzondering. De remake van You Tell Me Why overtreft zelfs de oorspronkelijke versie. Het album klinkt plezierig en warm.
Ik ben blij dat het toch nog gelukt is met de bestelling - ik heb het album al diverse malen beluisterd, en het ligt nog steeds in de buurt van de speler.

avatar van nlkink
Een van de weinig geslaagde reünie albums die ik in mijn collectie heb. Een gat van zeven jaar tussen dit album en voorganger Bradley's Barn maar in feite een continuering van de ingeslagen country rock weg. Het is allemaal wat gladder geproduceerd. Door een desastreus verlopen tour is er nooit een vervolg album gemaakt. De plaat was ook geen commercieel succes, wat ook niet echt geholpen moet hebben.