James Blood Ulmer - Are You Glad to Be in America (1980)

Jazz / Funk
Label: Rough Trade

1. Layout (5:02)
  2. Pressure (3:48)
  3. Interview (3:06)
  4. Jazz Is the Teacher (Funk Is the Preacher) (4:19)
  5. See Through (3:50)
  6. Time Out (5:19)
  7. T.V. Blues (4:32)
  8. Light Eyed (3:56)
  9. Revelation March (3:18)
  10. Are You Glad to Be in America (4:39)
kistenkuif
Dit album blaast al je gedachten uit je kop. Geen relaxte blues met dwarse akkoorden. Razende freefunkr&b, dat staat op het menu in al zijn variaties. Luister naar de ritmesectie op Revelation March en huiver. Zo strak hoor je het zelden. David Murray toetert ook mee. Maar James Blood Ulmer is de groovende en stuwende aanjager. Kippevel.

kistenkuif
Wat krijgen we nu weer! Dit is de zoveelste, en dit keer wel erg misleidende, hoes waarin het album is gestoken. Voor de originele vinylhoes met je maar even kijken op discogs of elders. De DIW-remaster van dit album op cd is een aangename verrassing omdat de blazers David Murray en Olu Dara meer naar voren zijn gehaald in vergelijk met de vinylversie. Dat maakt de plaat nog beter dan ie al was.

james blood ulmer - are you glad to be in america? - YouTube

De originele hoes zit ergens verstopt in deze clip van de titeltrack.

avatar van Joshua68
Ik zie er twee voorbij komen Ook die van de DIW uitgave..

kistenkuif
Klopt Ken je de plaat ook? Da's heel wat. Furieus knap. Heeft een sluimerende cultstatus gekregen. Ooit bij mij binnengekomen na een luisterpleidooi door (muziek)journalist Marjoke Roorda. Ere wie ere toekomt. Die maakte destijds mooie radio en schoot bij mij wel meer raak met haar suggesties.

Recensies schrijven laat ik over aan de beroeps. Deze komt aardig in de buurt voor een eerste indruk.

Are You Glad to Be in America? - James Blood Ulmer | Songs, Reviews, Credits | AllMusic

avatar van Joshua68
Ha ha ... Nee.. ken ik echt niet. Klikte op je berichtje en bekeek clip. Dacht laat ik die hoezen eens zoeken

kistenkuif
Voor straf het album 10 maal van achter naar voren beluisteren . Daarna praten we verder.