Rolo Tomassi - Cosmology (2010)

Label: Hassle

1. Katzenklavier (1:04)
  2. Agamemnon (1:40)
  3. House House Casanova (1:15)
  4. Party Wounds (3:14)
  5. Unromance (4:03)
  6. French Motel (2:52)
  7. Kasia (5:31)
  8. Sakia (3:17)
  9. Tongue in Chic (5:11)
  10. Cosmology (7:43)
avatar van Don Cappuccino
Het nieuwe album van mathcore-band Rolo Tomassi, ben benieuwd. Het debuutalbum klonk goed, maar er waren te veel losse ideetjes en ik hoorde dat de band potentie had. Nou, en dat laten ze op dit album zien Dit album is geproduceerd door een DJ, maar dat maakt de muziek er niet minder op. Er zit nu meer structuur in, maar het is nog steeds gek en gestoord en het keyboard staat niet meer zo ver op de voorgrond, dat was een minpunt op het vorige album. De zangeres deed op het vorige album veel te overdreven krijsen, en dat is een stuk minder geworden en de cleane zang is ook flink vooruit gegaan. Het klinkt niet meer als stukjes muziek, maar als een volwaardig album, 4,5 ster!

avatar van R2DeepThroat
Live kregen ze het publiek niet helemaal mee, dat valt ook te begrijpen met zo'n voorstelling, maar op cd valt het nog wel mee.

nuf
Ik ben de laastste tijd steeds meer in de ban van deze band, de muziek is werkelijk faschinerend en super origineel. De zangeres is trouwens ook echt zon mooi meisje!!

Jammer dat ik de band nog niet kende toen ze live kwamen in Utrecht.. Voorlopig lijkt het er niet op dat ze langskomen

nuf
Wauw ik ben echt zo onder de indruk, ik moet het nog steeds laten bezinken (ookal al 3x geluisterd) voor ik een cijfer geeft die waarschijnlijk erg hoog uit ga vallen.

nuf
Hoppa, op de nummer 1 in mijn top 10...

3 Augustus live in db's, utrecht