Billy Vaughn - The Windmills of Your Mind (1969)

1 stem

Label: DOT

1. The Windmills of Your Mind (2:24)
  2. Traci's Tracks (2:53)
  3. Help Yourself (2:27)
  4. Time of the Season (2:40)
  5. Traces (2:38)
  6. Wichita (2:52)
  7. Promises, Promises (2:46)
  8. Soulful Strut (2:45)
  9. The Way That I Live (2:35)
  10. Glad She's a Woman (2:30)
  11. Heaven (2:40)
  12. You Gave Me a Mountain (2:48)
avatar van Madjack71
Deze plaat van Billy Vaughn hoofdzakelijk gekocht om de ietwat aparte hoes en de kleur ervan. Vond het wel wat hebben. Evenwel zegt het geen zier over de inhoudelijke kant van de muziek, of beter gezegt muzak. Billy Vaughn kende ik tot op heden ook niet, maar bleek wel een bekend heerschap te zijn in het muziekwereldje. Vooral het orkestrale bewerkingen maken van evergreens en grote bekende van de tijd van toen, was een van zijn speerpunten. The Windmills of Your Mind bijv. door de grote Burt Bacharach of een hit van toen...Time of the Season. Het zijn korte vervluchtende momenten, die niet echt een grote indruk achter laten. Het klinkt leuk voor op de achtergrond, maar weet m.i niet echt iets toe te voegen.