Matata - Independence (1974)

Funk

10. Love Is the Only Way
  11. Gimme Some Lovin'
  12. Talkin' Talkin'
avatar van kemm
Geweldige afrofunk van deze naar Engeland uitgeweken Keniaanse troepen. Hun zang is bij momenten eneverend, soms enerverend lekker! Vooral is Independence in z'n geheel gewoon een fijne trip.
Een geweldige tip uit jeroentjuhh's Funky 45, alsook van principal2000 voordien in het Soul/Funk-topic. (give credit where it's due )

avatar van jeroentjuhh
Eindelijk heb ik deze dan in mijn bezit. Of eigenlijk ook weer niet, want ik heb de heruitgebrachte cd Feelin' Funky met dezelfde tracklist met 1 extra nummer helemaal aan het begin.

Wat een heerlijk album! Maar hoe moet je het omschrijven? Een kruising van The JB's met afrobeat?
In ieder geval moddervette funk met Afrikaanse invloeden. Geweldige percussie op zijn tijd en heerlijke blazers.
The best of both worlds zullen we maar zeggen.

Ik heb hem de afgelopen tijd al heel veel geluisterd en geniet er eigenlijk steeds meer van.
5* voor deze prachtplaat, waarbij het onmogelijk stilzitten is!

avatar van Masimo
Heerlijk!

I Feel Funky kende ik al langer, en besloot na deze plaat in jeroentjuhh's top-10 te zien deze maar 'ns te gaan beluisteren. Zeker geen spijt van gehad! En daarnaast heb ik last van non-stop stuiteren, zelfs uren ná de plaat. (stilzitten is onmogelijk, zoals Jeroen al zegt) Het doet m'n humeur goed, vrolijkheid troef!

Niet alleen I Feel Funky is goed, maar het niveau wordt gedurende heel de plaat wel gehaald. Ja, deze ga ik vaker opzetten.

avatar van thelion
Afro Funk van de bovenste plank.
Deze van origine Kenianen hebben goed naar James Brown geluisterd en daar hun eigen (Afro) interpretatie op los gelaten, en dat resulteert dus in een dampende en stampende funk trip van een kleine 3 kwartier.

Voor het geval je na deze 3 kwartier meer wil kan ik ook hun debuut Matata - Matata (1972) sterk aanbevelen.