Savatage - Still the Orchestra Plays (2010)

Alternatieve titel: Greatest Hits Vol. 1 & 2

Label: earMUSIC

1. Power of the Night (5:15)
  2. Hall of the Mountain King (5:33)
  3. 24 Hours Ago (4:55)
  4. Legions (4:52)
  5. Gutter Ballet (6:20)
  6. Summer's Rain (4:33)
  7. When the Crowds Are Gone (5:46)
  8. Ghost in the Ruins (5:33)
  9. If I Go Away (5:17)
  10. NYC Dont Mean Nothing (4:02)
  11. Edge of Thorns (5:55)
  12. All That I Bleed (4:42)
  13. Handful of Rain (5:03)
  14. Chance (7:50)
  15. One Child (5:15)
  16. I Am (4:36)
  17. Anymore (5:19)
  18. Hourglass (8:07)
  19. The Wake of Magellan (6:11)
  20. Morphine Child (10:13)
  21. Anymore [Acoustic] (4:44)
  22. Not What You See [Acoustic] (4:14)
  23. Out on the Streets [Acoustic] (4:55)
avatar van vielip
Best wel een mooie verzamelaar eigenlijk! In de Aardschok deden ze 'm af als 'onnodig' en 'incompleet' maar dat is nogal makkelijk afzeiken mijns inziens!
Natuurlijk kun je over de tracklist op elk willekeurig live of verzamelalbum mekkeren, aangezien er altijd wel persoonlijke favorieten niet opstaan.
Voor iemand de nog niks van Savatage in huis heeft is dit best een leuke binnenkomer!!

avatar van Germ
Germ (crew)
Ik mis wel een aantal ballads. Maar verder heb je gelijk, dit is gewoon een prima dwarsdoorsnede van Savatage's oeuvre!

Bastiaan Prasath
Beetje overbodige verzamelaar.

Enige wat hier toevoegd wordt zijn enkele nummers van Wake Of Magellan en Poets And Madmen. Maar waarom ontbreken dan juist van die albums Turns To Me of Commisar?
De tracklist is grotendeels gelijk aan die van Gutter To The Stage, de in 96 verschenen verzamelaar.

Hier staan Legions, Summer's Rain, All That I Bleed, Ghost In The Ruins, One Child en I Am op. Kwestie van smaak, maar dat Sirens en Believe ontbreken?! Dat kan echt niet. Kortom, Gutter To The Stage is wat mij betreft een slag beter.

Ze zijn Sirens and When the Dungeons are Calling glad vergeten.... Slechte zaak

avatar van vielip
Heeft allemaal met rechten te maken. Savatage (lees; Jon Oliva) was ook niet zo'n groot voorstander om dit album uit te brengen heb ik ergens gelezen. Voornamelijk omdat er van de eerste albums niks opstaat. Ben het wel eens met Bastiaan dat het min of meer heiligschennis is dat Believe ontbreekt!

Ozric Spacefolk
Sirens, Dungeons are Calling, City Beneath the Surface, Jesus Saves en tja Believe...

Bastiaan Prasath
Agony And Ectasy dan! Wereldnummer.

Ozric Spacefolk
Waar zie jij Agony and Ecstasy?!?

avatar van vielip
Volgens mij bedoeld ie ook juist dat ie 'm mist....toch?

avatar van Sinner
...leukste aan deze verzamelaar is trouwens het feit dat je de 'Live in Japan' dvd als bonus erbij krijgt. De band (voor zover daar nog sprake van was op dat moment) is op die opnames dan wel niet in topvorm (Alex Skolnick 'voelt' om de één of andere reden gewoon niet juist aan) maar toch is het wel aardig om weer in huis te hebben.

Voor de rest vind ik het een beetje een rommelige en liefdeloze verzamelaar - maar goed - bij een band als Savatage vind ik het sowieso altijd extreem moeilijk om favoriete nummers op een hoop te gooien, eindig ik steevast met wel vier cd's aan materiaal. (zo vind ik 'Poets & Madmen' er bvb ook extreem bekaaid vanaf komen met maar één nummertje - toch een beetje een onderschat album in mijn ogen).

Ozric Spacefolk
Dat van die DVD wist ik niet, maar goed ik heb nog ergens de VHS-tape liggen van Live in Japan '94... Dus ook dat is geen meerwaarde voor mij...

Sinner schreef:
zo vind ik 'Poets & Madmen' er bvb ook extreem bekaaid vanaf komen met maar één nummertje - toch een beetje een onderschat album in mijn ogen.

Helemaal mee eens! Dat album staat bij mij echt wel in het rijtje Sava classics!

avatar van rushanne
Ook maar aangeschaft, alleen om de VHS Band van Live In Japan te vervangen voor een DVD.

En inderdaad, een overbodige verzamelaar. Misschien leuk voor mensen die Savatage nog niet kennen, maar ook die zou ik toch andere cd's aanbevelen. Afgezien van het feit dat de oudere cd's er zeer bekaaid afkomen, is het achterwege laten van Believe toch wel de grootste fout.

Ik stem dan ook maar niet. Qua muziek zou het natuurlijk een dikke 4,5 * worden.

avatar van buckingham
Onlangs aangeschaft. Ik was in het bezit van Gutter Ballet, vanwege de titelsong. Eerlijk gezegd nooit goed genoeg beluisterd. When the crowds are gone, vond ik naast GB ook erg mooi! Toen ik deze cd tegenkwam voor maar een tientje kon ik het niet laten liggen. En ik ben aangenaam verrast!! Vooral het werk vanaf 1989 vind ik prachtig! Mijn volgende cd's zullen ongetwijfeld de cd's vanaf streets zijn!

avatar van gigage
Omdat ik van Savatage alleen Streets kende, deze verzamelaar aangeschaft. Mooie package deal van 2 cd's plus dvd. Boekje erbij met alle lyrics, mooi verpakt, dat belooft veel goeds. Het gaat natuurlijk om de muziek. CD 1 (greatest hits volume 1) rockt lekker weg en bevalt prima. De "Streets" nummers herken ik gelijk en ik vermaak me prima. CD 2 (gh volume 2) wordt naar het einde toe wat te pretentieus naar mijn smaak. De laatste 3 zijn bonus tracks uit 2009 wat de cd eigenlijk als een nachtkaars uit laat gaan. Jammer eigenlijk. Het wat rauwere werk bevalt me beter blijkt hieruit. Dus ga ik maar eens op zoek naar de wat vroegere albums van de band.

gigage schreef:

Tip: Gutter Ballet.... Als je het latere werk niet zo interessant vindt, dan zou je eventueel Hall of the Mountain King kunnen proberen, maar aan Gutter Ballet kan je je geen buil vallen.

Streets en Gutter Ballet zijn zo'n beetje de essentiele platen van de 'tage...

avatar van gigage
Ok, bedankt voor de tip. Doordat de tracklist van de dvd niet is weergegeven hier op mume lijkt het dat oa Sirens en Jesus saves ontbreken. Aangezien deze dvd gewoon onderdeel is van het pakketje lijkt me dit, met meer dan 3 uur durende overzicht van de band, toch wel een aanrader. Echte fans compileren zelf een Best of, want ieder heeft zo zijn voorkeuren. Dus die ga je met deze release niet bereiken.