MD1 (2000)

8. Vcam - Dwhirldagmer
  9. EU - Tsutu
  10. Neutral - Recoil
avatar van Onderhond
n5MD dus. Heb maar besloten het label chronologisch af te werken, voor zover dat gaat lukken. Goed begonnen is half gewonnen, dus hier MD1 .

Verzamelaar had in ieder geval niet beter kunnen openen. "Eopi" is meteen al een voltreffer. Prachtige belletjes, geweldige waves en heerlijk krakende ritmes. Kan me inbeelden dat de heren Gridlock dit label in leven geroepen hebben om dit soort tracks te promoten. Geniale wegdroommuziek. Grappig om ook Arovane hier tegen te komen, maar op zich een wat mindere track. Nogal loze basses, en wat mindere aangename samples. Geen echt slecht nummer, maar had toch niet op dit album gemoeten. o2 komt echter al snel op de proppen met ".0002", wel bekend onder de Gridlock fans (staat op een live album als ik me niet vergis). Geweldige track weer, lekker zwoele en warme waves, kille ritmes en naar ambient neigende sferen. En ook "Red Leaves" pakt uit met geweldige sferische melodieën en waves, alleen hier wat stevigere ritmes. Ratelt allemaal erg lekker, sublieme combinatie en al de derde topper op 4 tracks. "Sucrosesand" is jammer genoeg weer net wat minder. Beetje ruw en onafgewerkt, stoor er me niet altijd aan maar op zo'n verzamelaar vol tot in de puntjes afgewerkte tracks staat het niet zo.

ML pikt de draad weer op, en gooit er de volgende topper tegenaan. "Drg/N/Drp" is wat mij betreft het hoogtepunt van dit CDtje. Een track die alles is wat ik van dit label verwachtte, en makkelijk meekan met de betere Proem en Gridlock tracks. Geniale wegdroom muziek. "De-gress" is leuk, maar steekt een beetje af tegenover de vorige track. Net allemaal wat minder perfect, en wat bedrukter. "Dirwhildagmer" is melodisch ook niet het beste hier, maar vangt dit wel op met geweldige ritmes. Veel happerend en hangend geratel, dat als een dief in de nacht door de track rolt. "Tsutu" is een pak venijniger. Geen subtiel nummer, zoals alle andere, aardige track maar zeker niet bij de besten. "Recoil" sluit het album wel zeer gepast af. Nog een laatste topper, en wat voor één. Overheerlijke ambient die op het einde nog heerlijk climaxt.

Zeer goede verzamelaar, met enkele mindere tracks, maar ook een pak toppers. Dikke 4*

avatar van bas
bas
Deze MD platen (jammer dat de eerste twee enkel op minidisc zijn) zijn stuk voor stuk erg mooie compilaties die prima laten zien wat N5MD in z'n mars heeft. In ieder geval waar het mee begon. Vooral Spark, ML en Arovane leveren een pareltje af. Vol afwisseling en nergens het gevoel dat er echt een fout nummer tussen zit. makkelijk 4* gescoord.