Freddie Gibbs - Str8 Killa (2010)

Label: Decon

1. Str8 Killa No Filla (4:22)

met Big Kill

2. Rep 2 tha Fullest (3:36)

met Jay Rock

3. National Anthem (Fuck the World) (3:51)
  4. The Coldest (4:54)

met BJ the Chicago Kid

5. Personal O.G. (4:35)
  6. Live by the Game (3:59)
  7. Rock Bottom (5:15)

met Bun B

8. Oil Money (4:52)

met Bun B, Chip tha Ripper, Chuck Inglish en Dan Auerbach

raffael77
Zeer matige album en dat van iemand die behoorlijk potentie heeft. Hij zou zich meer moeten focussen op west of east stijl. Dope producers vragen en niet van die lil wayne achtige producties.

raffael77 schreef:

Shit man, jouw score en comments slaan echt nergens op....

avatar van MJ_DA_MAN
raffael77 schreef:
Dope producers vragen en niet van die lil wayne achtige producties.
Kno heeft The Coldest geproduceerd... Aardig nummer en Gibbs kende ik nog niet, maar hij heeft wel een goede flow.

Harco
Kan dit wel waarderen. Doet me qua stem wel wat denken aan K-Rino.

avatar van Silky & Smooth
Op het eerste gehoor klinkt dit slecht en zou je Freddie Gibbs tussen Gucci Mane en weet ik veel wie plaatsten. Toch heeft de beste man wel potentie, die er helaas sporadisch uit komt. Zijn flow op Rock Bottom is bijvoorbeeld gewoon goed! De verrassing is toch wel Kno op de producerlijst, maar het nummer vind ik niet echt meer bijzonder dan de rest. De beat van Oil Money past het best bij de rappers die erop voorkomen.

avatar van Nr.4
Dit vind ik wel een sterke EP hoor, Freddie sowieso een van de betere nieuwkomers. Toffe stem, dope flow en southern accent. National Anthem vind ik erg nice. Kno als producer op deze is niet zo vreemd, Gibbs stond ook al op Strange Journey Volume 2 van de CunninLynguists.

Harco
Silky & Smooth schreef: