Ruud Bos - Naakt over de Schutting (1973)

Score
Label: Philips

1. Titles (3:06)
  2. Penny and Rick (1:27)
  3. Get It Now (4:12)
  4. Celia's Death (1:45)
  5. Back to the Place of the Crime (3:31)
  6. Wheels (3:37)
  7. The Kidnapping (2:00)
  8. On the Roof (0:41)
  9. Hey, a Letter Came Today (3:00)

met Sylvia Kristel

10. The Pigeons (1:43)
  11. A Film for a Girl (2:52)
  12. Model Session (4:20)
  13. Rick (2:11)
  14. The Twins (1:30)
  15. Naked Plus (3:55)
  16. Happy End (2:32)
Hele gave muziek. Niet alle tracks even briljant, maar een aantal springen er absoluut uit. De film kunnen we beter vergeten, maar deze muziek is echt fantastisch. 'Naked plus' is het beste nummer. Verder veel funky bas, lekkere blazers en Fender Rhodes-solo's van Rob Franken (heb ik van Ruud Bos gehoord).
Moeilijk te vinden, these days, de lp is waanzinnig gehyped door hiphoppers en deejays. Op www.fonos.nl kun je voor 19,95 een cd bestellen...

neo (crew)
Zal eens wat Ruud Bos scores weer moeten gaan luisteren. Goed dat dat nu weer is aangewakkerd.

Via fonos krijg je dan een kopie, geen origineel (uniek) exemplaar meen ik. Heb al vele malen cd's die op fonos staan elders weten te vinden voor een 1 tot enkele euro's per stuk. Rembrandt van Laurens van Rooyen was er zo een.

avatar van FunkStar
Te gekke soundtrack! Bij het zien van de film werd ik fan van de filmmuziek van deze film.

Favorieten zijn nummers 1, 2, 8, 11 en 14!

Een van mijn favoriete soundtracks! Ik heb de LP al heel wat jaren, gescoord bij een geweldig winkeltje in Soest destijds, voor niet eens heel veel geld. Nu super zuinig op, want ik lees hier en daar dat er heel hoge prijzen voor rondgaan onder verzamelaars. Ik vind WHEELS een heerlijke track. Maar ook Get it Now is erg fijn en natuurlijk de single Hey, a letter came today van Sylvia Kristel! (en ook die staat in de kast...)

avatar van Simon Smith
bigjerry schreef:
Deze wordt nu op Marktplaats aangeboden voor 100 euro!

neo (crew)
Kan die niet meer terugvinden, maar de vooral bij de LP heb ik vaak ernstige twijfels bij bedragen, zo ook bij Marktplaats in het algemeen.

avatar van Simon Smith
neo schreef:
Twijfels in welke zin? De lp staat nu als 'gereserveerd' op Marktplaats.

neo (crew)
Of het zo'n prijs waard is... Ook ik heb, weliswaar slechts twee keer in mijn leven, ruim zo'n 60 euro per stuk neergelegd voor twee filmscores cd's, maar vaak laat ik het maar gewoon zitten.Hoop later een exemplaar tegen te komen voor een fractie van de prijs, wat mij heel vaak is overkomen. Bij de meer zeldzame titels heb vaak ervaren dat soms absurd hoge prijzen behoorlijk kunnen fluctueren, maar helaas ook door de jaren weinig veranderen of zelfs nog meer stijgen.. Die twee eerder genoemde titels gingen vervolgens van ver over de 100, naar 35, naar 80 et. Koop echter meer zeldzame scores die blijkbaar niet erg gewild zijn en betaal er vaak vrijwel niks voor. Maar dat is bij cd's.

Bij nieuwe lp uitgaven vind ik de prijs vaak al absurd hoog. De LP verzamelmarkt is wat mij betreft al jaren krankzinnig als het aankomt op het type zeldzame uitgaven.