Curren$y - Pilot Talk (2010)

Label: BluRoc

9. The Day (3:24)

met Jay Electronica en Mos Def

10. Prioritize (3:13)

met Nesby Phips

11. Chilled Coughphee (2:08)

met Devin the Dude

12. Address (3:06)

met Stalley

13. Life Under the Scope (3:05)
avatar van Jurrien
Heb serieus veel zin in dit album. Curren$y is een rapper die niet veel meer doet dan wiet roken, maar hij zorgt altijd voor entertainment. Dit album is bijna in zijn geheel door Ski Beatz geproduceerd en die slaat voor mij bijna nooit de plank mis.

avatar van Jurrien
Curren$y levert hier een super relaxt album af.

Example
Hier hoor je veel vaste uit spraken van de rapper uit New Orleans op een geweldige beat.

King Kong
Een hypnotiserende beat op deze track en Curren$y is degelijk op deze track met zijn laidback flow.

Breakfast
Heerlijke track voor in de ochtend. Geproduceerd door Mos Def en heeft een lekkere jazz sound. Curren$y flowt perfect over deze track en laat maar weer eens horen dat hij bijzonder uitvoert op een dag.

Skybourne
Deze track is gewoon heel smooth. De beat is heel relaxt en het refreintje heel laidback. Alle rappers hier zijn goed, maar Curren$y steekt boven de rest uit.

The Hangover
Een track die het album typeert. Gaat hier over vooral over wiet en de beat is weer uitermate relaxt.

The Day
'Hardste beat' van het album. Jay elec is erg goed, jammer van het feit dat er geen echt Mos Def verse is.

Address
Ski Beatz levert hier zijn beste beat van het album af. De beat is perfect voor Curren$y en Stalley is hier misshien nog wel beter dan Curren$y.

Nu 4 sterren, kan hoger worden, maar ook lager. Op dit moment geniet ik van dit album en het is een sterke plaat voor in de zomer.

avatar van Silky & Smooth
Ken deze man alleen van Lil' Wayne features. Deze gastenartiesten zijn even wat anders... Ben wel benieuwd, want ik kan Curren$y altijd wel waarderen in die features. Hij heeft een eigen manier van rappen, die mij wel aanstaat.

Ben er nog niet uit wat ik van het hele album vind, maar 'The Day' is echt geweldig. Heerlijk triomfantelijke beat, en Jay Electronica die'm keihard afmaakt in het 2de gedeelte van zijn bars

avatar van maxinator
Vette shit, hij rapt relaxed à la cool calm pete

Rene1979
Ik vind dit nog niet goed. Ski Beats wel maar Currency zeker niet. Mos Def en Jay redden het album...

avatar van maxinator
Breakfast is echt fantastisch

avatar van Rhythm & Poetry
Jezus, hoe saai kun je rappen? Curren$y kende ik nog niet, maar wat is dit een waardeloos MC zeg. Hij praat over de beats alsof hij totaal niet weet waarmee hij bezig is, en volgens mij is dat ook het geval. Bovendien: productioneel stelt het ook vrij weinig voor.

avatar van thgryda
Nu twijfel ik wel de moeite of niet de moeite? Ik dacht dat het hier ging om een typische commerciele artiest, valt dit te vgl met iets ?

avatar van Jurrien
Nee niet echt, het is pure wiet rap. Hij was commercieel, maar is hij is opgestapt bij Lil Wayne en is nu meer undergroud, maar ik vind het hem een hele relaxte rapper en ik zou het een kans geven.

Relax
Het is gewoon een chill album.. beetje lomp om te zeggen dat het een pure wiet album is, aangezien het gewoon best lekker in het gehoor ligt...

De teksten zijn niet geweldig maar op een of andere manier vind ik de flow van curren$y geweldig. Somigen mensen zullen zijn flow saai vinden en te langzaam maar juist dat spreekt mij zo aan aan zijn flow

Rene1979
Ik heb toch wel vergist. Zijn opvolger is beter.

Harco
ELdonkey schreef:

Het is dan ook niet Curren$y die hier niet overtuigt, maar Ski Beatz levert hier veel mindere beats dan op deel twee.

En laat iemand Mos Def alsjeblieft ophouden met "zingen."

Toch een halve ster er af luister hem niet zoveel en pilot talk 2 is veel constanter.

avatar van Silky & Smooth
Een luchtig album, wat veel luchtig is. Het stoner-thema komt hier duidelijk naar voren in de producties en in de raps van Curren$y. De producties zijn al niet van een hoog niveau, maar zijn wel leuk om te horen. Curren$y zelf vind ik minder vermakelijk. Ik kende hem al van Lil' Wayne en toen vond ik hem een leuke afwisseling. Het is nog wel leuk om hem te horen, want hij rapt heel rustig en relaxed, maar een heel album is te veel. Het rustiger en relaxte gaat daardoor over in saai en oninteressant. Gastartiesten zijn wel goed bij het thema gekozen, maar alleen Mos Def valt mij echt op. Zijn tweede is wel goed blijkbaar? Misschien is die meer dan de 2,5* voor deze plaat waard...

avatar van Junkie XXL
Toch wel een leuk album. Ik had ooit een keer een liedje van de man geluisterd en ik vond hem toen vooral een saaie stem hebben. Nu toch maar uit nieuwsgierigheid het album geluisterd en ik vond het nog heel erg meevallen hoe saai hij is. Het album heeft een mooie speellengte want een uur naar Curren$y luisteren zou echt te lang zijn. Alle liedjes zijn wel van een mooi niveau maar sommige steken er wel boven uit (ik weet niet hoe ze heten). Een leuk album die ik nog wel vaker ga beluisteren. Een mooie 3.5

Harco
Luister Pilot Talk II dan ook nog even; die vind ik zelf nog ietsje beter.

avatar van Junkie XXL
Zal ik doen. Ik zat ook te twijfelen welke ik eerst zou beluisteren maar toen dacht ik van laat ik maar bij de eerste beginnen maar Pilot Talk II komt nog wel aan bod hoor op mijn ipod:P.

avatar van Junkie XXL
En Harco volgens mij ben jij wel een groot fan van de zuiderlijke hiphop of niet? Kun jij mij ff een paar goede zuiderlijke hiphopalbums vertellen want de enige die ik een beetje ken zijn die van die gasten in oversized shirts. PM me maar met een paar goede of zet het gewoon bij dit album.

bennerd
Wat maakt die kerel verslavende muziek. Dit vind ik zo op het eerste gehoor net iets beter dan Covert Coup. Vooral de beats liggen me meer en door het hogere aantal gastartiesten (die niet altijd even goed zijn) is er net iets meer afwisseling te vinden. Dit ga ik wel nog een aantal keren draaien.

avatar van joran24
Een dromerig en zomers album van Curren$y.
Ik vindt de beats van Ski Beatz erg lekker in het gehoor liggen en passen goed bij de dromerige rapstijl van Curren$y.
Beter dan bijvoorbeeld een Alchemist op het recent uitgebrachte Covert Coup.
Ook omdat ik vindt dat Curren$y de beats van Alchemist raptechnisch gezien niet kan bijbenen.
De beats op dit album zijn wat rustiger en wat meer aangepast op het tempo van deze man

3 sterren.

bennerd
Ik had het niet gedacht, maar momenteel vind ik dit album echt geniaal in al zijn simpelheid. Heerlijk sfeervolle beats van Ski Beatz (huhu). Keer op keer weet die kerel een warme beat te bakken die perfect aansluit bij de stem van Curren$y. Example is zelfs een klein meesterwerk te noemen.

Ik had niet gedacht dat Curren$y zo'n verslavende werking zou hebben. Zijn dikke en bekakte stem is verrassend genoeg heel aangenaam om naar te luisteren en hij weet keer op keer te boeien met zijn flow. Swagger to the max. Ook de gastartiesten sluiten nauw aan op de muziek, zonder echt de show te stelen. Die eer blijft immers naar het hoofdpersoon van deze plaat gaan. Enkel Snoop Dogg is echt belachelijk slecht.

Niet ieder nummer is even goed, maar nergens stoort het de flow van het album. Heerlijk relaxte en chille plaat die ideaal is als het zonnetje komt schijnen. Momenteel mijn favoriete album van deze knakker uit New Orleans. Het staat al enkele weken heel regelmatig op ten huize bennerd en keer op keer weet het een glimlach op m'n gezicht te toveren.

bro
Zo bekakt is zijn stem toch niet? Gewoon wat monotoon, maar dat past wel in het geheel van de plaat (niet zozeer negatief bedoeld, de sfeer staat vast, hij weet wat hij wilt, dus je weet wat je krijgt)

bennerd
Met bekakt bedoel ik dat het lijkt alsof hij keer op keer een kleine dosis helium binnen heeft. Moeilijk uit te leggen

avatar van Rhythm & Poetry
Tegenwoordig vind ik dat natuurlijk wel tof.

avatar van Rhythm & Poetry
Als ik hip was zou ik nu zeggen dat ik heerlijk ging op de muziek. Ook rook ik een luchtjoint terwijl deze plaat opstaat. Beeld ik me lekker in dat ik stoned ben. Het grote voordeel: ik proef een fijne colasmaak en heb na het roken van deze luchtjoint nergens last van.

bennerd
Behalve misschien van wat schizofrenie.

avatar van Rhythm & Poetry
Dat had Rini Voets toch al.

avatar van Nr.4
Yeah, heerlijke lome rapper die Curren$y, was voor mij wel een van de ontdekkingen van afgelopen jaar. Dit album is licht favoriet ten opzichte van de opvolger, vind het als geheel wat beter kloppen. Ski Beatz levert nice werk af. Dit moet zeker voor smokers helemaal geweldig zijn.

avatar van nega
Nr.4 schreef:
Dit moet zeker voor smokers helemaal geweldig zijn.

avatar van 'rens.
De eerste 2 nummers vind ik wel tof, daarna neemt het niveau sterk af. Evengoed 3*

Zeer fijne beats, paar goeie featurings, matige raps van Curren$y zelf.