Een Rusthuis Vol Liedjes Uit Ja Zuster, Nee Zuster (1967)

Label: Decca

1. Wim Sonneveld, Hetty Blok en Leen Jongewaard - De Kat van Ome Willem (2:10)
  2. Hetty Blok en Leen Jongewaard - Met U Onder een Paraplu (2:30)
  3. Leen Jongewaard - Ik Wil het Niet (1:12)
  4. Wim Sonneveld - Met Wim Sonneveld in Bad (0:40)
  5. Hetty Blok - Mini en Maxi (2:00)
  6. De Jonkies - Ingenieur op Klompen (1:16)
  7. Leen Jongewaard - Stop Doe 't Niet (1:55)
  8. Wim Sonneveld - In een Rijtuigje (3:35)
  9. Hetty Blok - Elektrieke Deken (2:26)
  10. Hetty Blok - Groot Zijn (2:22)
  11. Wim Sonneveld - Op de Step (2:30)
  12. Hetty Blok - Twee Beschermengeltjes van Opa (4:12)
  13. Hetty Blok - Muis in de Supermart (3:17)
  14. Leen Jongewaard - Gerrit de Liftboy (1:20)
  15. Hetty Blok - Samen met één Vrijer (1:54)
  16. Ensemble - Ja Zuster, Nee Zuster (Tune) (0:50)
avatar van rudiger
Ik bezit niet veel meer op Vinyl maar deze jaja die heb ik nog liggen .
Draai het natuurlijk bijna nooit meer maar als ik het eens opzet moet ik altijd weer aan vroeger denken . Geen verwarming en 2 zenders op de tv .
Kon de tijd nog maar 45 jaar terug gedraaid worden en toen weten hoe het nu zou zijn.
Dit was mijn eerste muziek die ik luisterde en vandaar 3,5 ster.

Mini en maxi reden in een taxi ....
Wij doen samen met `n vrijer , hij heet Nico Nico Mijer .

avatar van Shangri-la
Ja, dit was erg leuk Rudiger. Ik kan het me ook nog goed herinneren uit mijn jeugd.

avatar van heicro
In de jaren zestig was de televisieserie Ja zuster, Nee Zuster immens populair. Half Nederland zat aan de buis gekluisterd en menigeen kan tot op de dag van vandaag de liedjes van Annie M.G. Schmidt en Harry Bannink meezingen. Vandaag de dag zou je het Nationaal cultureel erfgoed kunnen noemen.
De teksten van Annie M.G. Schmidt zijn in al hun eenvoud stuk voor stuk voorbeelden van uiterst goede taalbeheersing en de muziek van Harry Bannink is voortreffelijk.
Volgens remcodulac zijn de liedjes gouwe ouwe klassiekers, evergreens of hoe je het ook noemen wilt. (zie topic "Classic Albums (1965-1968") Dat mag hij zeggen. “Daar komen de Jantjes”, “Geef mij maar Amsterdam” en Meisjes met rode haren” zijn dat ook. Meezingers die iedereen zelfs na tientallen jaren nog kent.
Ik vind de liedjes van Ja Zuster, Nee Zuster heel leuk, maar echte klassiekers behoren kwalitatief van een hoger muzikaal gehalte te zijn.

Jeetje hoe hoog wou je het gehalte hebben????? Muziek van Bannink, teksten van Schmidt? En dan die uitvoering met Blok, Jongewaard, Lipp en anderen? Wat mij betreft op eenzame hoogte in deze combi.

Ted Kerkjes
Ik vind Harrie Geelen en Joop Stokkermans (onder andere Kunt U Mij De Weg Naar Hamelen Vertellen, Mijnheer?) toch wat sterker, denk ik. De teksten van Harrie Geelen vind ik wat doordachter en de muziek van Joop Stokkermans is natuurlijk geniaal.

Maar Annie M.G. Schmidt en Harry Bannink zijn natuurlijk ook geweldig. Schmidt heeft voor een heuse revolutie in de Nederlandse kinderliteratuur gezorgd, en was denk ik wel de belangrijkste kinderschrijfster van Nederland.