AFX - Analord 03 (2005)

Electronic
Label: Rephlex

1. Boxing Day (6:38)
  2. Midievil Rave 1 (2:43)
  3. Klopjob (5:23)
  4. Midievil Rave 2 (4:04)

avatar van John Doe
''Klop Job'' klinkt best goed. Maar dit is lang niet zoeen sterke release als het uitzonderlijke Analord10 merk ik al. Dat lijkt wel éénmalig te zijn. Wegens de meer flashy, alles uit de kast-haal-stijl, is Analord10 ook onder ''Aphex Twin'' uitgebracht denk ik. Verder beginnen nummers 1, 3 en 4 erg goed, maar alleen bij 3 vind dit echt interessant vervolg. Nummer 1 is ook nog wel best mooi. ''Midievil Rave 1'' en ''-2'' zijn old skool acid, slechte nummers. Hoewel ik blij ben met elk Aphex Twin materiaal wat ik erbij krijg is dit een lichte teleurstelling. Vrij saai gekwebbel voert de toon.

Misschien is dit later toch nog net een 3,5* waard.

avatar van Onderhond
Nee, hier gaat Aphex stevig uit de bocht. Ik kan me ook grotendeels vinden in de commentaar van John Doe.

"Boxing Day" is matig. Irriteert niet, aardig melodietje, maar verre van geweldig. Hobbelt en pruttelt rustig voort naar het einde. Even lijkt het technogewijs nog te willen climaxen met een stevige distort van het melodietje, maar dat blijkt de climax te zijn, waarna de track weer afbouwt. Beide "Midievil" tracks zijn ondermaats. Erg flauw gepingel, futloze muziek die zich naar het einde sleept. "Klop Job" is ongetwijfeld de topper van dit EPtje, en ook de track die het nog enigszins weet te redden. Bloeit mooi open wanneer de wavejes komen piepen en evolueert in een zeer aangename, chille track.

Hou het op 2*, nergens wordt het echt geweldig, en die "Midievil" halen het niveau wel erg naar beneden.

avatar van nuf
nuf
ik vind dat dit EP'tje wel meer dan een 2 verdient hoor, kopjob is een goed nummer en de midievils zijn niet erg interessant maar toch redelijke nummers, boxing day is dan wel weer een redelijk tot goed nummer, maar inderdaad weinig speciaal.

3* voornamelijk voor klop job

avatar van dave
Analord n°3 vangt tamelijk goed aan, met een aantal aanstekelijke, zij het repetitieve beats. Boxing Day blijft over de hele lijn weinig verrassend en lijkt geen voortgang te ambiëren. Verder wel een aardig nummer, dat af en toe zonder meer eens opgelegd kan worden. Midievil Rave 1 is daarentegen vreselijk in elk opzicht. Alsof een kleuter op keukengerei zit te rammen. Volgens mij zelfs het slechtste dat ik al gehoord heb van Aphex Twin. Klopjob vangt twijfelachtig aan, en zet die trend onophoudelijk door. Niet echt meeslepend en een vreemd sfeertje. Zou evenwel een 'groeinummer' kunnen zijn. Hoewel de tweede Midievil beter is dan de eerste, kan ik er nog steeds weinig mee. Zelfs op de achtergrond valt het gebrek aan samenhang en pit op.

Minste Analord tot dusver.

2,00

avatar van kobe bryant fan
Na de leuke opener bleef ik toch wat op mijn honger zitten.
Het laatste nummer is ook nog redelijk, maar wat daartussen zit is vrij saai. Krappe 3*