Neurosis - Live at Roadburn 2007 (2010)

Label: Neurot

7. Water Is Not Enough
  8. Left to Wander
  9. The Doorway
avatar van HammerHead
Zo, da's een verrassing. Ik wist helemaal niet dat ze dit jaar een plaat uit zouden brengen. Een interessante release dit, al was het maar omdat ik destijds bij het bewuste concert aanwezig was. Toen was het ontegenzeggelijk een overdonderende ervaring. Het is natuurlijk nog maar afwachten of dat gevoel straks goed op een schijf(je) kan worden overgebracht, maar ik ben in ieder geval erg benieuwd. Het gaat uiteraard een blinde aankoop worden.

avatar van Nakur
Ik heb neurosis in 2009 op Roadburn gezien en het direct een van de meest overrompelende concerten die ik tot op heden heb mogen aanschouwen. Nu was ik me weldegelijk bewust van de livereputatie die Neurosis in 2007 had vergaard, maar ik kende het materiaal helemaal niet. Een release om in de gaten te houden!

avatar van CWTAB
Uitstekende release naar aanleiding van het jarige bestaan van de top band, alleen materiaal uit de laatste drie albums, (given to the rising, the eye of every storm & A Sun That Never Sets)

Neurosis is live meer dan een band, meer dan muziek, het is een natuurkracht als het ware, de dreiging de teneur die van deze band live uitgaat is ongelofelijk...

Weinig groepen kunnen dit evenaren live (en op plaat eigenlijk),, neurosis moet je eigenlijk ondergaan, topplaat maar waar blijft de dvd hiervan?

CWTAB schreef:
neurosis moet je eigenlijk ondergaan, topplaat maar waar blijft de dvd hiervan?

Het concert is niet (professioneel) opgenomen op video. Daar zijn we pas in 2008 mee begonnen (zie de Wolves in the Throne Room CD/DVD).

Leuk is ook dat wij - Roadburn Records, een Nederlands label - het vinyl doen van deze cd. Zie www.burningworldrecords.com.

Er is wel een videoversie beschikbaar van het concert, maar die is zeer amateuristisch: .: Neurosis - Live at Roadburn Festival, Tilburg Netherlands 2007 - hardcoreguerrilla.blogspot.com

avatar van CWTAB
Eigenlijk bedoelde ik dat er voorlopig nog geen officiele live DVD's van deze topband uit zijn

De dvd van A Sun That Never Sets was al indrukwekkend (visueel), ben gewoon ongeduldig...

Dus een gelijk welk optreden een dvd release krijgt is mij al gelijk

Wel leuk dat dat deze concerten opgenomen worden en legaal te verkrijgen zijn zoals bv Wolves In The Throne Room CD/DVD

avatar van HammerHead
gira1971 schreef:

Enig idee wanneer de mogelijkheid om met iDeal te betalen realiteit wordt? Zou deze ook graag op vinyl aanschaffen en heb eigenlijk geen zin in een pay-pal account.

HammerHead schreef:

Nieuwe site komt in oktober. Maar overmaken kan natuurlijk ook: ff mailen met info@burningworldrecords.com.

avatar van Fake_world
In de Fnac gevonden op vinyl voor 17,50. Wat een koopje!

avatar van snarf349
Geweldige set. Deze gasten krijgen het ook voor elkaar om hun dreigende sound live over te brengen.
Neurosis live, kom maar op. Daar kun je me voor wakker maken.
I had a vision last night.

avatar van Nakur
Live At Roadburn valt me eerlijk gezegd een beetje tegen. Natuurlijk is Neurosis live fantastisch, dat staat buiten kijf. Ook de setlist vind ik helemaal top, wat begrijpelijk is als je in mijn top 10 kijkt. Toch kan ik een teleurstelling niet ontkennen. De geluidskwaliteit klinkt als een goede bootleg: niet storend slecht maar ook niet denderend. Maar bovendien bekruipt me een gevoel van nutteloosheid. Niet dat ik zo'n anti liveplaat-purist ben (integendeel, ik heb onlangs Special Moves van Mogwai volledig grijsgedraaid) maar nergens krijg ik het idee naar iets afwijkends te luisteren. Live at Roadburn voegt naar mijn mening niets toe aan het euvre van deze geweldige band. En ja, ik heb ze op Roadburn aan het werk gezien en dat was briljant.

avatar van cornucopia
Tegenvallen doet het niet, maar de sfeer die op de albums heerst is niet aanwezig. Als je een concert ondergaat is dit superheftig en intens, maar als je het zo op een cd luistert is het toch minder wat mij betreft... Desalniettemin een prima live-plaat... En Seasons in the Sky