Cordouan - Love (2003)

Zweden
Electronic
Label: Mechanized Mind

1. MMN-ALS (4:11)
  2. As If It All Stops and All I Can Focus on Is You (8:17)
  3. Quiet Tide (6:12)
  4. This May Be Winter Coming (5:05)
  5. When All This Is over We'll Meet Again (8:40)
MattDamon2
Ook al staan er maar 5 tracks op

avatar van KampF
Axel Willner is een man naar mijn hart. Hier zittende, 0:25, Love inmiddels 3x gedraaid, van de, weet ik hoe veel keer dat ik em gedraaid heb... Prachtig. Ook zijn From Here We Go Sublime onder de naam "The Field" (voor de niet wetenden), is voor mij zo stevig, dat ik aan SOTL als nr 1 van 2007 begin te twijfelen.

Maargoed, dit gaat over Love. Over emotie, over gevoel.
Dit is huilen, dit is liefde. Dit is geweldig

4,5* nu

4,5 zei ik?

5,0* !

Ik kan geen enkel zwak plekje vinden. Tijdens het luisteren leef ik eigenlijk geheel mee met het impliciet genoemde thema 'verlies van een dierbare'..

En ach waarom ook niet, naast Sietse en Vince Vega heeft KampF em nu ook in zn top10.

avatar van BlueVelvet
Toevallig zeg, ik ben hem net aan het luisteren. Ik denk dat ik van 4* naar 4.5* ga, ontzettend goed dit.

Ik Doe Moeilijk
Iemand die dit album heeft en het wil verkopen? PM graag

Sietse
tevens heeft Drone records volgens mij nog een of meerdere exemplaren...dus voor de geïnteresseerden...

Ik Doe Moeilijk
Tijd en ruimte vervagen, ik los op in het allesvullende niets...

avatar van thomzi50
@ Sietse: Op de site zie ik het niet staan..

avatar van KampF
Bij Mechanized Mind is Love gewoon te koop? Zie website.

avatar van Nightrider
NIET doen dus. De site is al sinds eeuwen niet meer geupdate en Love is al sinds eeuwen niet meer te koop.

avatar van KampF
Vandaar. Tijd dat The Field gewoon in Nederland komt.

avatar van Yak
Yak
Ik heb 'm daar laatst wel besteld, en ontvangen. Had ik dan de allerlaatste?

Ik Doe Moeilijk
ja inderdaad, ik kreeg een mailtje van ze terug dat ie net op was!!! Jij lucky one...

KampF schreef:
Vandaar. Tijd dat The Field gewoon in Nederland komt.

Afgelopen vrijdag bedoel je?

en DE CD IS OP

ik weet niet hoe vaak ik het moet herhalen, maar zal het blijven zeggen...(en ja ik heb de jongen achter het label ook al eens laten weten zijn website eens wat meer up to date te maken...)

HIJ IS OP!!!!!!!!

en er komt GEEN reissue want Axel Wilner (de man achter Cordouan, the field, Lars Blek en Porte) is gestopt met alles behalve The Field en hij vindt het niet belangrijk om er nog tijd in te steken (hoe typisch, dat is precies zo als ik hem ooit heb leren kennen...)

djeffibrelich
is deze plaat echt helemaal nergens meer te koop?

avatar van thomzi50
Dat is toch al wel duidelijk intussen ?

djeffibrelich
bummer ,want ik had hem gepindakaast en ik vond hem erg mooi.

avatar van HaanHoen
Sietse schreef:
Een drone is iig een bepaalde manier van soundscapes maken. Het zijn vaak langzaam pulserende geluiden die een zeer trage evolutie doormaken.

Is een drone niet gewoon een aanhoudende toon door het hele nummer?

De muziek klinkt trouwens heel mooi op het eerste gehoor. Hier ga ik binnenkort even goed voor zitten.

HaanHoen schreef:
Is een drone niet gewoon een aanhoudende toon door het hele nummer?

Hij hoeft niet noodzakelijk het gehele nummer aan te houden. De tonen veranderen ook langzaam, maar in essentie zit er zeker wel een waarheid in wat je zegt.

Ohh en ik herhaal nog eens:

DE CD IS OP!!!!!

Niet bestellen bij het label. Uit betrouwbare bronnen vernomen dat de site ook gaat verdwijnen.

Hopelijk ooit een re-issue, maar die kans is gering afgaande op wat Axel Wilner zelf allemaal voor ideeen heeft.

avatar van Urbanoetang
Vandaar dat ik hem nergens kan vinden. Hij werd aangeraden door een vriend. Valt trouwens ook nergens te pindakazen.

Sietse
ohh jawel hoor...ik heb deze ooit eens geript en die rip is vrij goed te vinden...

Ik wou net zeggen. Ga je soms ook naar de Gamma als je trek hebt in een broodje haring, Urbanoetang?

avatar van Urbanoetang
Als dat zo is, PM dan eens een link? Want ik heb toch echt overal gezocht waar ik normaal altijd zoek (Torrent, Google, etc. Ik vind op die manier vrijwel alles). Ik ken dan blijkbaar geen goede sites voor het pindakazen.

PM verstuurd.

avatar van BlueVelvet

Love.

avatar van OldRottenhat
Zojuist van 4 naar 5 sterren verhoogd! Werkelijk schitterende ambient! Een top 10 plek ligt op de loer!

avatar van Chameleon Day
Het enthousiasme voor deze plaat begrijp ik niet zo goed. Redelijk, maar niet meer dan dat.

Luister eens naar Birdy van Peter Gabriel. Dat album bevat ambient in sfeer vergelijkbaar met dit, maar dan beter (o.a. 'At Night', 'Slow Water' en 'Slow Marimbas').

Sietse
Nou zal ik die eens gaan beluisteren dan...het zal mij benieuwen (al heb ik zeer mijn twijfels dat het maar in de buurt gaat komen van wat hier wordt gebracht).

Sietse schreef:

Let wel 'Birdy' is geen echt ambient-album - bevat ook stukken die geen ambient zijn en is minder uitgesponnen van aard -, maar bevat wel ambienteske soundscapes.

Chameleon Day schreef:

Meteen al indekken

Meteen al indekken

Nee hoor, kwestie van de juiste verwachtingen wekken. De nummers die ik hierboven aanhaalde zijn zonder meer als ambient aan te merken (alleen dan niet van die ellenlange slaapverwekkende stukken - wat op dit album 'Love' overigens reuze meevalt hoor).

avatar van hawkins
Verdomme, weet ik er één tweedehands op de kop te tikken voor slechts vijf euro en dan tik ik mijn adres verkeerd in En op het adres waar hij dan bezorgd zou zijn krijg ik geen gehoor