Skalpel - Skalpel (2004)

5. So Far (5:14)
  6. Break In (5:37)
  7. Quiz (2:35)
  8. Asphodel (3:34)
  9. Theme from "Behind the Curtain" (4:12)
  10. Sculpture (4:52)
avatar van hpvmars
Dit album moet je natuurlijk op LP beluisteren. Uitgaande van oude Poolse jazz komt hier met o.a. sampling een groovy geluid uit.

avatar van Dreten Bukgat
heerlijk album!

avatar van we tigers
zojuist voor 2,5 euro gekocht... woohoo!

avatar van Osiris Apis
Kijk dat zijn prijzen... Waar?

avatar van we tigers
Tommy
Platenzaak in Tilburg die er mee op houd en de allerlaatste restjes voor 2,5 euro wegdoet. Er was haast niets meer, maar ik ga dan altijd zoeken naar pareltjes tussen de meuk en dan heb je wel eens geluk. Zoals met dit fijne plaatje.

om het dan maar even on-topic te brengen:
Electronische jazzy muziek uit het hoekje Cinematic Orchestra en Xploding Plastix met als basismateriaal oude Poolse jazz-lp's. Doet het prima met een capuccino!

Toen ik deze plaat 3 jaar geleden kreeg viel ik van mijn sokken: wauw...wat onzettend goed en lekker. De drie videoclips die je via je computer kunt zien zijn ook helemaal goed...alles klopt sfeer, ritme, tempo technische uitvoering, opname kwaliteit, ongelooflijk.

DevendraBan
Dit is een verschrikkelijk goede plaat. Zo ontspannend en ontroerend tegelijk. Kippenvel over m'n ruggengraat.

4.5*

Coffee
ahhh verdikkie!!! ik woon ook in tilburg alweer een tijd geleden dat tommy weg is.. zit nu een of ander stomme kleren winkel, anders had ik hem ook willen hebben haha

avatar van unaej
Had er - gezien de gigantische score hier - toch een pak meer van verwacht, maar het blijft bij een nogal sec experiment met weliswaar heerlijke grooves, doch niet de rilling van zeg maar 'The Cinematic Orchestra'. Ninja Tune heeft anderzijds eens te meer bewezen een bijzonder boeiend label te zijn, waarvan ik zeker meer wil gaan ontdekken.

avatar van klaezman
C-Mon & Kypski voor gevorderden, heerlijke plaat dit. Gedijdt inderdaad het beste op een bedje van vinyl en Technics.

avatar van frans swa
lijkt wel heeeeel erg op Red Snapper zeg

avatar van LeRoi
frans swa schreef:
lijkt wel heeeeel erg op Red Snapper zeg

Snap de vergelijking van Frans wel. Vind dit toch meer 'instrumentaal'/jazzy (en minder electronisch). Mis de 'diepte' van Red Snapper (and tha (contra-)BASELINE!).
Ga dit zeker nog eensch een volgende luisterbeurt geven.

avatar van Timmie
3 tracks geluisterd. Het bevalt me wel! Zeer goed zelfs!