Elvis Presley - Elvis Sings "The Wonderful World of Christmas" (1971)

Label: RCA

1. O Come All Ye Faithful (2:49)

2. The First Noel (2:11)

met Imperials Quartet

3. On a Snowy Christmas Night (2:50)

met Imperials Quartet

4. Winter Wonderland (2:20)
  5. The Wonderful World of Christmas (1:59)

met Imperials Quartet

6. It Won't Seem Like Christmas (Without You) (2:43)

met Imperials Quartet

7. If I Get Home on Christmas Day (3:50)

met Imperials Quartet

8. I'll Be Home on Christmas Day (2:54)

met Imperials Quartet

9. Holly Leaves and Christmas Trees (2:14)

met Imperials Quartet

10. Merry Christmas, Baby (7:20)
  11. Silver Bells (2:30)

met Imperials Quartet

12. Blue Christmas * (2:34)
  13. If Every Day Was Like Christmas * (2:53)
  14. I'll Be Home on Christmas Day [Country Rhythm Version Remastered by Hank Williams] * (3:43)
Elvis & Kerstmuziek is de perfecte combinatie. Vooral zijn kerstsessie van de jaren 70 heeft onwijs veel mooi materiaal nagelaten. Nummers als (On a snowy christmas night, It won't seem like christmas, If i get home on christmas day, Holly leaves and christmas trees & Merry christmas baby) zijn echt zo ontzettend gevoelig en mooi gezongen. Een echte aanrader om te draaien tijdens een romantische witte kersttijd.

5.0

I'll be home on Christmas day en vooral Merry Christmas, baby zijn geweldige kerstnummers (lekker bluesy) maar het algehele niveau van dit album is behoorlijk bedenkelijk

Blue Chritmas is van September '57 en staat niet op dit album

avatar van HiLL
Uberhaupt een kerstalbum een 5* geven is vrij opvallend.

Feeder
Allerbeste "kerst-cd" allertijden !

sugartummy
elvis zingt goed en er staan inderdaad wat bluesy nummers op, terwijl dit nog verder doorgevoerd had kunnen worden, ware het niet dat producer felton jarvis niet van bluesmuziek hield.ik luister hier toch uitsluitend rond de kerstdagen naar.

avatar van spinout
Alle kerstnummers van Elvis zijn verzamelt op één cd. Ideaal voor de kerstdagen.

avatar van spinout
Weer enige malen gedraaid deze dagen. Blijft goed.

Heerlijk, bij wijlen bluesy, kerstalbum van The King.
Dit album voert me iedere keer terug naar mijn kindertijd.
Elvis was sowieso een eindbaas qua kerstliedjes (en ver daarbuiten).
Ik krijg spontaan zin om pakjes te openen.

Te mooi om niet ook te draaien tijdens de lente, zomer en herfst. Geldt overigens ook voor de andere kerstplaten van de heer Presley.