Blech II: Blechsdottir (1996)

Electronic

13. Freeform - Brieflei
  14. The Black Dog - Chase the Manhattan
  15. B12 - Inifinite Lites [Primitives Mix]
  16. Elecktroids - Midnight Drive
  17. DJ Mink - Hey! Hey! Can U Relate?
  18. Nightmares on Wax - Dextrous
  28. Mike Ink - Paroles
  29. Aphex Twin - SAW II: Untitled05
  30. Jake Slazenger - Slowdance
avatar van John Doe
Dit is één van de lekkerste mixalbums die ik ken. Gemixt door DJ Food en PC. De nummers zijn zeer goed gekozen en in volgorde gezet, het overmixen is geweldig gedaan.

avatar van John Doe
The 'SAW II' tracks door Aphex Twin refereren naar zijn Selected Ambient Works 2.

Wat vreemde fouten: Track 23 is ''Humba (Unreleased)'' door Mira Calix op de release. De Warp homepage geeft het nummer ''Khala'', zoals ik ook heb gedaan.

Track 29 heb ik ook maar zo ingevoerd als op de Warp homepage. The release credits geven eigenlijk ''Ventolin (Wheeze Mix)'' aan.

Pas gekocht voâh wènag, en 't is een buitengewoon prettig plaatje!
Vooral 'Laughable Butane Bob' met de toegevoegde wanhopige kreten is heerlijk creepy

avatar van John Doe
Dit is een aankoop die maar weinigen teleurstelt

avatar van YoG
YoG
zit pas op nummertje vijf.. heerlijk te genieten van tribal-achtige drill n bass

avatar van YoG
YoG
Ik ben klaar juf!!

Lekkere mix dit van triphop/IDM..
De invloed van DJ Food/Ninja Tune is goed te horen.
Dit gaat wat meer richting IDM (Autechre, Aphex Twin...) maar met een lekkere diepe triphop ondertoon
De huidige mixen van Ninja Tune vind ik te jazzy en chaotisch klinken, dan luister ik veel liever dit!

Klinkt nog verfrissend vers, moeilijk voor te stellen dat dit uit '96 komt

avatar van drik
Wat een briljante plaat, sinds kort eindelijk fysiek in huis (voorheen alleen op cassette). Echt te gek. Alle zaken die me in dance muziek aanspreken komen voorbij; heerlijke poppy melodieën, vette beats, toffe scratches en onverwachte breaks.

Dit is echt een heerlijke spannende mix die geen minuut verveeld.