Rupa & The April Fishes - Este Mundo (2009)

1 stem

Wereld
Label: Cumbancha

1. (La Frontera) (1:46)
  2. C'est Moi (4:10)
  3. Por La Fontera (2:43)
  4. La Linea (2:16)
  5. La Rose (3:01)
  6. Culpa de La Luna (3:07)
  7. L'éléphant (4:41)
  8. Soledad (3:18)
  9. (El Camino del Diablo) (1:57)
  10. Este Mundo (3:20)
  11. Soy Payaso (5:43)
  12. Neruda (3:14)
  13. Trouble (4:14)
  14. La Estella Caída (2:47)
  15. Espero La Luna (2:34)
Stijn_Slayer
Ik zat lang na te denken hoe ik deze muziek moest omschrijven. Uiteindelijk vond ik in een recensie de volgende omschrijving: ''bruisende feel good mix van Franse chanson, zigeunermuziek, tango, alternatieve Latin en Indiase muziek in circussferen.'' Voeg daar nog verschillende talen en een vleugje ska, folk, jazz en reggae aan toe, en voila.

Ik had hier nog nooit van gehoord, en zo te zien zijn ze ook niet echt bekend. Het is voor veel mensen misschien toch net iets te ver van hun bed.

Zeker in deze vakantieperiode is dit een ideale soundtrack om je zomer mee door te komen.

avatar van Oldfart
Omschrijving klinkt als de neefjes van Mano Negra....met een scheut Groene Negerinnen, maar dan anders?

http://www.youtube.com/watch?v=kFdJkuie3EE....hmm; nee niet alleen neefjes, ook een paar nichtjes waarvan eentje die zingt. Dat zal Rupa zijn.

Muziek is......ehh...behoorlijk eclectisch. Iets te?

Maar eerste indruk nicht onsympatisch, non?; maar eens meer beluisteren

Stijn_Slayer
Ik vrees dat mij dit als Chinees in de oren klinkt, Jan. Ik speur wel eens tussen jouw stemmen in de wereldmuziek, maar ken er eigenlijk (nog) weinig van. Ik denk wel dat je Rupa kan waarderen.