The Mafia Rip Bin (2004)

9. Jvox - The Window
  10. Spark - Can't Get You Right
  11. Portland - Ellis Jones
avatar van John Doe
Hier gratis te downloaden van het label. Goede zet van ze.

avatar van Onderhond
Had ik nog niet eens gezien. Bedankt JD

avatar van John Doe
Dit is één en al kwalitatieve dromerige IDM. Ik noem even een paar genotstracks: Damiak - Interlomas, Keef Baker - Worm Pain, Spark - Can't Get You Right. Dit zal wel een goed label wezen.

avatar van Onderhond
Tot zover mijn voornemen om n5MD chronologisch af te lopen, maar ach .

"Att" opent deze verzamelaar geweldig. Geweldige melodieën die op fantastische wijze door elkaar gevlochten, en fantastisch ritmisch geweld. Ademt een enorme sfeer uit, deze track. "Opfunk" is zeer aardig, zeker voor een Koch track, maar toch net wat minder. Melodisch is het toch steeds een pak minder bij deze artiest. Dan liever Vesna, die met "Alaska" hier weer een lekkere track aflevert. Chill en dromerig, zonder al te happy te klinken. "Interlomas" focust vooral op het ritmische, al komen er later ook enkele bassy drones piepen. Degelijk nummer, maar toch wat minder. Mocht wat frisser. Zoals een "Silentfive" bevoorbeeld, al is die dan wel ijzig. Geweldig mooie, gevoelige wegdromen, en één van de toppers van het album.

ML brengt hier jammer genoeg ook een iets mindere track, hoewel ... misschien niet helemaal wat ik van hen ben komen te verwachten. Apart is het zeker, vreemde ritmes en bevreemdende melodieën, het hikt en hapert voort, zeker niet slecht, maar hun normaler werk verteer ik toch wat beter en makkelijker. Proem doet wel wat ik van hem verwacht, maw een topper afleveren. Melodisch geweldige track, sfeer zit net goed, zeer mooie licht ratelende ritmes. Proem dus. En ook meneer Baker stelt niet teleur. "Worm Pain" is de topper van deze verzamelaar, ga nog veel plezier beleven aan deze artiest heb ik zo de indruk. Geniale melodie, prachtige maar simpele ritmes die samen tonnen sfeer opleveren. Ook "The Window" is zeer mooi en dromerig. Happier melodietje dat over een enorm zweverige wave geponeerd wordt. "Can't Get You Right" is weer een coole track van Spark, wat harder dan de gemiddelde track hier, weinig melodische elementen maar wel gave ritmes. Of hoe je met wat geratel ook een leuke track kan maken. Afsluiten wordt gedaan met "Ellis Jones". Ritmische intro die gevolgd wordt door een melodisch tweede deel, en uiteindelijk mooi samenkomt. Zeer leuke track, maar wel een beetje by the numbers.

Kom ook hier weer uit op 4*. n5MD heeft enkele geweldige artiesten zitten, ook hier weer duidelijk te horen. Zeer leuke verzamelaar.

hip hop achtig

avatar van bas
bas
hey, ja gaaf! Helemaal gratis, en klinkt goed! Keef Baker maakt het erg mooi, maar ook de opener klinkt lekker! Die track van Spark valt een beetje buiten de boot, past niet echt bij het geheel. Het zijn wel 'leuke' ritmes, maar ja, verder ook niks. Voor de rest: Mooi!