Sam Bettens - Scream (2005)

Belgiƫ

8. Fine (3:33)
  9. One Second (4:52)
  10. Sister (3:13)
  11. She Says (3:35)
  12. Don't Let Me Drag You Down (3:10)
  13. I'm Okay (3:28)
Sarah Bettens solo klinkt niet heel erg veel anders dan K's Choice. Ze probeert soms net even wat meer te rocken, maar om nu te zeggen dat ze daarmee rauwer en ruiger klinkt: nou nee. Ik vind het zelfs duidelijk de minst geslaagde songs hier.
In de langzamere songs is het gewoon nog steeds K's Choice.
Ik heb de indruk dat de afwezigheid van broer Gert dus toch wel een klein beetje zijn sporen achter laat. Deze cd zou een ietwat mindere nieuwe K's Choice kunnen wezen.
Een aangename cd voor zo eens heel af en toe dus. (Lelijke hoes trouwens).

Ik ben het niet met je eens, ja het klinkt inderdaad wel als K's choice, maar ik vind het zeker geen slechter album, iets experimenteler. Dat wel.

Wat ik leuk vind bij Sarah Bettens is dat ze live nog mooier klinkt dan op de cd (vind ik) terwijl het bij de meeste mensen andersom is

Electro_
Is Come Over Here dat nummer dat steeds op MTV is?

avatar van Discoverme
Een groei-album..was in het begin te veel aan het zoeken naar en hopen op Not an addict-look-a-likes...

Stay (favoriet), Come over here, Not insane zijn stuk voor stuk lekkere nummer..en er staan ook mooie ballads op (I'm okay).

En die stem blijft natuurlijk heerlijk.

Ik vind persoonlijk de sound van Sarah Bettens en K's choice compleet verschillend, en daarbij Sarah Bettens solo beter eigenlijk.
Rustige nummers als 'One Second' zijn erg mooi, maar de up-tempo nummers als 'Scream' en 'Not Insane' zijn ook goed.

Ik vind juist dat het minder rockt dan K's Choice (op hun laatsta album na dan).
Aardige cd, behalve dan de nummers Come over here en I'm okay, die vind ik echt niet goed.

avatar van oceanvolta
Geinig plaatje, niet meer niet minder. Het niveau ligt een stukje lager dan de platen die ik van K's Choice gewend ben.

Ze ziet er op deze albumhoes wel uit als een personage uit de Scream films; namelijk als slachtoffer welke pas na een paar dagen gevonden wordt.
Sarah heeft het niet mee; of ze lijkt op Edwin van der Sar; of op een lijk in staat van ontbinding.
Ik vind het muzikaal toch allemaal een stuk minder dan K's Choise.

avatar van Ronald5150
De stem van Sarah Bettens is er eentje om in te lijsten. Op haar eerste soloalbum klinkt ze dan ook herkenbaar. "Scream" is een uitgebalanceerde mix tussen rockende liedjes en meer ingetogen werk. Voor in die laatstgenoemde categorie komt de raspende stem van Bettens het mooist tot zijn recht. Ten opzichte van K's Choice mis ik toch wel een beetje de bite en de spanning. Onbedoeld is de invloed van broer Gert toch groter dan je in eerste instantie zou denken. Wat over blijft is een onderhoudend album, maar ik prefereer toch het werk van K's Choice boven "Scream".