Morrissey - Live at Earls Court (2005)

Label: Sanctuary

1. How Soon Is Now (4:35)
  2. First of the Gang to Die (3:48)
  3. November Spawned a Monster (5:15)
  4. Don’t Make Fun of Daddy’s Voice (2:57)
  5. Big Mouth Strikes Again (3:20)
  6. I Like You (4:36)
  7. Redondo Beach (4:07)
  8. Let Me Kiss You (3:36)
  9. Subway Train / Munich Air Disaster 1958 (3:16)
  10. There Is a Light That Never Goes Out (4:50)
  11. The More You Ignore Me the Closer I Get (3:52)
  12. Friday Mourning (4:32)
  13. I Have Forgiven Jesus (4:06)
  14. The World Is Full of Crashing Bores (3:55)
  15. Shoplifters of the World Unite (3:21)
  16. Irish Blood, English Heart (2:49)
  17. You Know It Couldn’t Last (7:10)
  18. Last Night I Dreamt Somebody Loved Me (3:57)
In 3FM Live morgenavond (7/4 tussen 22.00 en 23.00 uur) de primeur van deze cd. Ben erg benieuwd hoe 't klinkt!

Ruby1966
Je kunt hem ook alvast beluisteren op deze site :

Voor als je echt niet meer kunt wachten

Ik ben geduldig

(niet in de laatste plaats vanwege het feit dat mijn geliefde oude laptopje een vreselijk geluid produceert!)

Van de eerste tot en met de laatste minuut genieten dit album. Het klinkt allemaal erg goed live, weinig 'ruis' behalve een zeer enthousiast klappend en joelend publiek tijdens de intro's
Hoewel ik bijna al zijn nummers al tientallen (zo niet honderden) malen gehoord heb, lukt het deze man ook nu weer om mij kippevel te bezorgen met zijn aparte, onovertroffen stemgeluid en zijn heerlijke sarcastische, dramatische en humorvolle teksten.

fastpulseboy
niet zo mooi als beetoven was deaf, maar ook een zeer gezellig live plaatje

avatar van xrockerx
superlive plaat...iets minder dan Beethoven was Deaf naar mijn bescheiden mening...verder vind ik het ook jammer dat hij zijn oude albums voor een groot deel negeert op deze plaat...zeker het briljante vauxhall and I!

verder leuke tekstaanpassing bij Bigmouth Strikes Again,

mooi plaatje om mee te beginnen als je morrissey niet kent...

avatar van bertus99
Chantal1978 schreef:

Zeker. Mooie liveplaat van deze geweldige artiest. Hoor hoe hij zijn songs introduceert, met wat voor soort humor. En de uitvoerigen zijn top. Bovendien zijn hierop ook zijn nieuwere nummers live te horen zoals I have forgiven Jesus en I Like you, beide van de cd You are the quarry.

avatar van Strangeways
Best goede live cd van Morrissey; iets gezapiger en minder rock 'n roll dan Beethoven Was Deaf, mede doordat sommige nummers langzamer dan het origineel gespeeld worden. Het leunt, met 7 vertegenwoordigers, zwaar op het album You Are The Quarry dat een jaar eerder was verschenen, en ook worden er 5 klassiekers van The Smiths gespeeld. Verder is er nog de overbodige Patti Smith cover Redondo Beach, een tweetal oudere nummers uit zijn solo-carrière (waarvan November Spawned A Monster een vreemde keuze is, aangezien er al een perfecte live-uitvoering op Beethoven Was Deaf stond) en 3 recente b-kantjes, waarvan Friday Mourning er duidelijk bovenuit steekt. Jammer dat I Am Two People, dat eveneens op de single van Let Me Kiss You te vinden is, niet verkozen is boven Don't Make Fun Of Daddy's Voice. 3,5*

avatar van bertus99
Don't make fun of daddy's voice...dit is toch juist een heel mooie song? Vind jij niet dan? Let me kiss you vind ik persoonlijk een van de beste van Morrissey NA de Smiths

vondeich
Zeer fijne liveplaat van de beste man. Wat een stem..

avatar van tuimel
Voor iedere Morrissey liefhebber.
Een must.
Een geweldige live-plaat!!!

avatar van Kiek
Verslavend, ik kan niet anders zeggen. Een aaneenschakeling van geweldige nummers, veelal nog beter uitgevoerd dan op de studio CD's. Ik zet de cd vaak op op even naar Bigmouth te luisteren, weet ook niet waarom ik daar zo vrolijk van wordt, maar meestal wordt het toch weer de hele cd luisteren.
Net geen 5 sterren, Redondo Beach hoor ik toch echt liever in de uitvoering van Patti Smith.
Fantastische zanger, ben benieuwd naar z'n optreden in Antwerpen binnenkort.

Live albums heb ik bijna altijd een treetje lager staan omdat ik vind dat je bij een live optreden aanwezig moet zijn om de emoties echt te voelen of een live-album moet echt compleet andere versies laten horen.
Toch kan ik met dit album goed uit de voeten; de nummers worden goed uitgevoerd en het geluid is prima. Daarbij heeft het publiek een niet al te dominante rol (ondanks dat het niet voor niets een live album is). Niks mis mee dus.

avatar van Shelter
Tering wat een goed live album, ik ken de beste man ech totaal niet...niks van meegekregen!
Noem me een cultuur barbaar maar wie the fuck zijn The Smiths anyway lol
Nou ja beter laat dan nooit toch... 4,5*

avatar van Rudi S
en omdat jij wel iets met mooie liedjes schijnt te hebben, snel The Smiths luisteren.

avatar van Shelter
Op de een of andere manier vind ik The Smiths wat minder, zeker niet slecht of zo maar het is niet helemaal mijn ding. Morrissey is dat zeker wel, mooie stem en lekkere rock.