Bogeymen - There Is No Such Thing As (1991)

Label: Polygram

1. Spiritual Beggars (2:08)
  2. Here in Paradise (4:27)
  3. Goodbye Creator (3:12)
  4. Get on Home (4:31)
  5. Suck You Dry (She Will) (4:04)
  6. Porkypine Chair (3:37)
  7. Shake Your Body Armour (5:35)
  8. Killing Ground (4:56)
  9. Dancing on Your Grave (4:27)
  10. In the Cosmic Continuum (5:12)
  11. Damn the Safety Nets (5:46)
avatar van Kronos
Wie van Masters of Reality houdt zal ook The Bogeymen wel weten te waarderen. Overigens met twee leden van eerstgenoemde band, namelijk gitarist/zanger Tim Harrington en drummer Vinnie Ludivicio.

avatar van Dibbel
Obscuur gebleven band ondanks de 2 ex-leden van Masters Of Reality.
De muziek klinkt nog ouderwetser dan de Masters Of Reality en heeft een wel heel hoog jaren 70 gehalte, met invloeden van Black Sabbath, Deep Purple, Iron Butterfly en die kanten op.
Killing Ground had zo op een Deep Purple album uit de jaren 70 kunnen staan.
Ook Spiritual Beggar, Here in Paradise, Suck You Dry, Porkypine Chair, Here In Paradise Damn The Safety Nets roepen dat jaren 70 gevoel op.
Over het algemeen midtempo. Goodbye Creator is een rustig nummer.
Dancing On Your Grave is het mooiste nummer.
Heeft (weer, want lang geleden voor het laatst gedraaid) nog een paar luisterbeurten nodig.
Voorlopig weer 3,5.

avatar van Kronos
Het was me nog nooit opgevallen, maar wellicht heeft de band Spiritual Beggars hun naam van het openingsnummer van dit album.

avatar van freakey
Kronos schreef:

Lijkt me niet onwaarschijnlijk idd.....

avatar van EttaJamesBrown
Sinds kort op Qobuz. Ben als een kind zo blij: deze had ik alleen op cassettebandje en minstens 20 jaar niet gehoord.