The Chameleons - Tony Fletcher Walked On Water...La La La La La-La La-La La (1990)

Label: Glass Pyramid

1. Is It Any Wonder (5:46)
  2. Free for All (4:23)
  3. The Healer (7:07)
  4. Denims and Curls (4:25)
4 juweeltjes van deze zwaar onderschatte band

avatar van starsailor
Dit was het laatste wapenfeit van de band voordat de grote breuk onstond. De band klapte uit elkaar na de spanningen die waren ontstaan tussen Mark Burgess en Dave Fielding gedurende de opname van het groots geproduceerde Strange Times.
Hier is goed te horen welke weg de band ingeslagen zou zijn na Strange Times. De bombast en zware composities ingeruild voor wonderschone liedjes.
Helaas hield het met dit eerbetoon aan hun manager op.
Kwamen jaren later nog terug met een nieuwe cd maar toen was de magie verdwenen.

avatar van MartinoBasso
Bombast is er op deze Ep nog genoeg aanwezig vind ik
Het dreigende is er wel vanaf.

Ik heb deze EP dankzij die verzamelcd 'Return of the Roughnecks' waar dit als bonusdisc bijzat.

MartinoBasso schreef:
Bombast is er op deze Ep nog genoeg aanwezig vind ik
Het dreigende is er wel vanaf.

Dat mag jij uiteraard vinden. Ik heb een door Mark gesigneerde 12".

avatar van Leeds
starsailor schreef:
Dat mag jij uiteraard vinden. Ik heb een door Mark gesigneerde 12".

Ik heb ook de 12" maar niet gesigneerd. Maar deze werd wel in 1990 uitgebracht. Vreemd dat je dit niet door had?

Leeds schreef:

Euh....wat had ik niet door?

avatar van Leeds
Er stond 1988 naast deze EP. Inmiddels aangepast. Deze hier werd uitgebracht in 1990. Je hebt er blijkbaar over gekeken dan. Wel vreemd dat deze 4 nummers verdwenen zijn.

avatar van starsailor

Verrassende en welkome keuze in de setlist!

Jean-Maurice
Zo vind je af en toe nog materiaal van een van je favoriete bands dat je nog nooit helemaal goed geluisterd hebt. Deze EP (Tony Fletcher) zit bij de 2cd-verzamelaar 'Dreams in Celluloid' die in 2013 is uitgebracht. Wat een heerlijke plaat zeg en een aangename mooie verrassing voor mij!