Pink Fairies - Previously Unreleased (1984)

1 stem

4. No Second Chance
  5. Talk of the Devil
  6. I Think It's Coming Back Again
Hawkhead
Eigenlijk is dit een Larry Wallis solo-LP (uitgebracht als LP, maar eigenlijk een mini-LP), maar werd op aandringen van de labelbaas uitgebracht als Pink Fairies. Wallis stemde toe, mits de LP als 'Previously Unreleased' uitgebracht zou worden, en de muzikanten (naast Wallis: Duncan Sanderson en George Butler) niet vermeld zouden worden. Niets 'Previously Unreleased' dus, gewoon nieuwe opnamen. Hoewel vele bronnen 1982 vermelden, kwam de LP in 1984 uit. Muzikaal gezien, is dit een lekkere plaat, met snelle rock & roll en goede riffs. Toen de Pink Fairies in 1987 weer bij elkaar kwamen, werden de eerste twee nummers van deze LP in het repertoire opgenomen. Dat zijn ook de beste nummers, vind ik, vooral Waiting for the Lightning to Strike met zijn dreigende lading.
Deze LP is alleen op CD verschenen als toevoeging aan het Live at the Roundhouse 1975 album.