Pink Fairies - Pleasure Island (1996)

1 stem

Label: Twink

1. As Above So Below (5:11)
  2. Eccleston Chambers (4:49)
  3. We Run We Hide (3:55)
  4. The Man with the Golden Gun (3:31)
  5. Jungle Drums (1:52)
  6. Cargoe in Jamaica (31:53)
Hawkhead
In 1996 kaapte Twink de naam Pink Fairies, toen zich een kans voordeed om weer met originele Fairies gitarist Paul Rudolph samen te kunnen werken. Twink vond dat twee oerleden wel aanspraak mochten maken op deze naam, toch grote ergernis van het andere kamp (Wallis, Sanderson, Hunter). Misleidend is dat er foto's gebruikt worden van de 'klassieke' Fairies (1971), terwijl alleen Rudolph en Twink hier te horen zijn.
Muzikaal opent het nog wel rockend, in de Fairies traditie, maar daarna volgen onverwacht poppy nummers met veel keyboard. Iets dat je niet bepaald zou verwachten, met een meestergitarist als Rudolph aan boord. Onaangenaam is het zeker niet! Maar op het laatste nummer herleeft dan alsnog de oude Fairies sound in een ruim 30 minuten durende instrumentale gitaar/drum 'orgie'. Wat is het toch jammer dat zo'n ongelooflijk goede gitarist zo onbekend is gebleven.