Asobi Seksu - Asobi Seksu (2004)

Label: Friendly Fire

1. I'm Happy But You Don't Like Me (3:07)
  2. Sooner (3:45)
  3. Umi de No Jisatsu (2:23)
  4. Walk on the Moon (4:33)
  5. Let Them Wait (2:47)
  6. Taiyo (2:01)
  7. It's Too Late (7:17)
  8. End at the Beginning (4:21)
  9. Asobi Masho (1:25)
  10. Stay (5:02)
  11. Before We Fall (2:39)
avatar van OldRottenhat
Wisselvallig plaatje...

Het nummer Let Them Wait heb ik leren kennen op één of ander Russische shoegaze-verzamelaar. Dat vond/vind ik toch een bijzonder fraai nummer. Hongerig naar meer ben ik eens op zoek gegaan naar ander Asobi Seksu materiaal, waarbij ik dus stuitte op dit album.

Helaas viel het me allemaal toch iets tegen... ik had gehoopt dat de rest van dit album Let Them Wait een beetje kon evenaren, of met een beetje geluk zelfs overtreffen, maar dit bleek toch niet zo te zijn. Met name de Japans-talige nummers liggen mij niet zo. Waarschijnlijk ook door het feit dat ik de Japanse taal niet zo mooi vind. Bovendien klinken deze nummers me toch iets te 'poppy' in de oren. Gelukkig wordt er in een aantal nummers nog een dosis gitaargeweld tegenaan gegooid, waardoor er toch nog wel wat te genieten over blijft. Maar toch viel de eerste luisterbeurt (en inmiddels ook de tweede) me toch iets tegen. Ik grijp dan toch liever naar één van mijn Yo La Tengo platen.