Aeroplane - We Can't Fly (2010)

Belgiƫ
Electronic
Label: Eskimo

1. Mountains of Moscow (2:56)
  2. We Can't Fly (4:13)

met Sky Van Starrenburg

3. Superstar (2:35)
  4. London Bridge (3:38)
  5. I Don't Feel (4:58)

met Merry Clayton

6. Without Lies (2:11)

met Sky Ferreira

7. The Point of No Return (4:50)
  8. Good Riddance (4:02)

met Jonathan Jeremiah

9. Caramellas (5:13)
  10. Fish in the Sky (3:56)

met Nicolas Kerr

11. My Enemy (6:08)
  12. We Fall Over (4:05)

met Au Revoir Simone

Ben hier heel erg benieuwd naar.

avatar van Dwejkk_
Inderdaad! We Can't Fly is toch wel een van de meest verassende singles van 2010.

rabbit
Ik ook! We Can't Fly is ook voor mij een van de beste singles van dit jaar, samen met dat ene nummer van Azari & III.

Vind het niet echt verrassend, gewoon weer een goede Aeroplane-plaat zoals ze (nouja, hij tegenwoordig) er wel meer hebben. Azari & III is ook geweldig inderdaad.

Nieuwe remix van Chromeo's Don't Turn Your Lights On vind ik wel minder. Misschien komt dit omdat dit de eerste remix is die hij alleen heeft gemaakt...

Electro geeft een 2,0 Verklaar je nader....

Inmiddels timmert de ex-helft van Aeroplane ook alweer aan de weg:

TheMagician - Tracks - SoundCloud

Heb dit album nog niet beluisterd, wil toch even de officiele release of in ieder geval een 320-lek afwachten. Vond de single niet zo goed als Caramellas, een plaat die ik alweer bijna vergeten was tot een paar maanden geleden.

Ben nu die mixes aan het luisteren van The Magician, en ik moet zeggen het klinkt goed. Ook zijn Myspace is een mooi stukje artwork. Ik denk dat ik zowel Aeroplane als The Magician in de gaten ga houden

Die clip van Superstar is toch een geweldige parodie op de enige echte superster van vandaag: Lady Gaga
Het nummer zelf vind ik niet veel soeps, ook de Krays remix niet. Wat weinig inhoud. We Can't Fly was wel een heel toffe verfrissende dance-track.

Caramellas lijkt ook wat te zijn opgepoetst ten aanzien van de 12" van drie jaar geleden, maar of dat het nummer ten goede komt...

Zo op het eerst gehoor sowieso een knap beroerd album eigenlijk. Het is allemaal behoorlijk cheesy. Ik wacht nog even met stemmen, maar ik snap het gemiddelde wel.

Toch jammer, op basis van de remixen, een feestje waar ze draaiden, de originele versie van Caramellas en een paar mixCDs (o.a. die voor Mixmag) is Aeroplane toch wel één van mijn favoriete dance-acts van de laatste paar jaar.

Ik vind hem ook erg tegenvallen. Wel vind ik My Enemy echt een geweldig nummer, helaas is het totaal niet representatief voor de rest van het album

My Enemy is goed inderdaad, vooralsnog ook mijn favoriete nummer.

Ik denk dat hij het gewoon moet hebben van zijn mixes want die zijn altijd leuk. Nieuwe september mix staat ook alweer online dus ik ga die maar is luisteren. En voor de rest is het wachten op het eerste werk van The Magician want misschien kan hij het dan wel waarmaken

Ik vind hem toch wel goed. Lekker stevig, veel Moroder en Pink Floyd - meer pop dan dance, maar dat pleit in mijn geval voor de man.

Breakbot returns the favor Hij heeft namelijk Without Lies geremixed

avatar van mjvanderels
Aardig album, wordt vooral interessant door de stevige en vuilere momenten tijdens de nummers. Guitaar doet erg denken aan Pink Floyd inderdaad zoals eerder vermeld. Wat ik wel toevallig vind is dat ik de nummers met gastartiesten allemaal eigenlijk minder vind dan de rest.

"My Enemy" steekt er voor mij ook met kop en schouders bovenuit, deed me alleen wel erg denken aan Abba- Lay all your love on me

Schitterende blend van funky, electro, synths, al had ik er na de mooie singles toch wat meer van verwacht. Caramellas is mijn favoriet. Een CD die veel goede recensies kreeg.

LoveStoned
Ik had toch meer verwacht. De eerste paar nummers voelen goed, daarna gaat het bergafwaarts. Doet me soms denken als een gefaalde versie van C-Mon & Kypski. Jammer.

avatar van Pittaman
Super CD

avatar van Pittaman
O ja, without lies is een supernummerken. Met da gitaarken! Luister naar dat gitaarken!!

avatar van sakkediemus
mjvanderels schreef:

Mee eens. Gitaar doet inderdaad erg aan Pink Floyd denken.
Dacht zelfs bij het openingsnummer dat ik naar Pink Floyd zat te luisteren.
Ook ABBA hoor ik terug in My Enemy, niet specifiek Lay All Your Love On Me, maar gewoon ABBA in het algemeen. Toppers zijn de eerste 3 nummers, My Enemy en ook Without Lies is dik in orde.