Grave Digger - The Clans Will Rise Again (2010)

Duitsland
Label: Napalm

1. Days of Revenge (1:58)
  2. Paid in Blood (3:57)
  3. Hammer of the Scots (4:01)
  4. Highland Farewell (4:07)
  5. The Clans Will Rise Again (5:01)
  6. Rebels (4:40)
  7. Valley of Tears (4:09)
  8. Execution (4:45)
  9. Whom the Gods Love Die Young (6:11)
  10. Spider (3:19)
  11. The Piper McLeod (0:49)
  12. Coming Home (4:22)
  13. When Rain Turns to Blood (6:08)
avatar van Sinner
Na het uitstekende Ballads of a Hangman kijk ik hier echt naar uit. Het zou conceptueel een soort van vervolg moeten zijn op de Tunes of War cd - niet qua verhaallijn maar wel puttend uit dezelfde Schotse periode.

De Duitsers doen het trouwens erg goed op metal gebied dit jaar - met uitstekende werkjes van Blind Guardian, Accept, Avantasia en hopelijk nog Grave Digger en Helloween erbij laten ze het op traditioneel vlak in ieder geval erg knallen.

avatar van GothicBowie
Niks nieuws onder de wind, maar dat hoeft ook niet, AC/DC doen al 40 jaar hetzelfde en worden daar ook voor gerespecteerd; omdat ze het goed doen... Grave Digger is gewoon goed in wat ze doen, dat typische Power Metal met ''ridder verhalen'' en zo.. ik hou er wel van, deze cd is dan ook meer dan geslaagd

avatar van Sinner
...ik ga er eentje naar Halford sturen. Weet ie meteen hoe een goede productie klinkt en hoe je er wel in slaagt om bezieling met een lekker traditioneel en oudbollig geluid weet te verzoenen.

Ondanks dat Boltendahl af en toe wat krakkemikkig klinkt en de teksten hier en daar een beetje knullig overkomen is The Clans Will Rise Again dus wel weer een cd waar ik iets mee kan. Ik vind hem net zo goed als Ballads of a Hangman - tijd zal uitwijzen of hij uiteindelijk beter is of niet.

...en weer erg mooi cover artwork overigens!

PriestMaiden
Vette albumcover idd.
Eerste werk dat ik luister van deze band (ken wel het nummer Ballad of a hangman - goed nummer overigens) en hij valt zeker niet tegen. Deze Duitsers kunnen een stevig potje heavy/power metal muziek maken. De muziek is geïnspireerd op Schotland, dat is duidelijk te herkennen zowel muzikaal als tekstueel. Paid in Blood, the Clans Will Rise Again en Highland Farewell (waar ook een clip van is) zijn sterke songs.

avatar van Lau1986
Een vermakelijk album van deze Duitsers. De band weet erg goed wat ze wel en wat ze niet kunnen. De karakteristieke stem van Boltendahl is natuurlijk niet weg te denken bij Grave Digger. Op dit album mis ik wellicht wat meer sfeer. Het is allemaal wel vermakelijk, maar duurt te lang naar het eind toe.