Rory Gallagher - The Beat Club Sessions (2010)

Ierland
Blues / Rock
Label: Eagle Rock

1. Laundromat (5:18)
  2. Hands Up (6:25)
  3. Sinnerboy (5:41)
  4. Just the Smile (4:59)
  5. I Don't Know Where I'm Going (2:44)
  6. I Could've Had Religion (7:18)
  7. Used to Be (5:12)
  8. In Your Town (7:38)
  9. Should've Learned My Lesson (7:21)
  10. Crest of a Wave (5:55)
  11. Toredown (7:36)
  12. Messin' with the Kid (6:44)
avatar van Stijn_Slayer
De Beat Club opnames staan meestal wel garant voor kwaliteit, ik ben benieuwd!

Father McKenzie
Ik ben mèt jou benieuwd.

Euh... Ik ken die Beat Club opnames niet, heb je die ook van andere artiesten, en wat zijn dat dan... opgenomen liveshows, of oefensessies, of radiosessies of zo, help me, please, Stijn??

avatar van Stijn_Slayer
De beat club was een Duits televisieprogramma tussen 1965 en 1972. Artiesten van een behoorlijk kaliber gaven daar live optredens. Het is daarna vervangen door Musikladen.

Dit soort opnames worden vaak verspreid in het bootlegcircuit, maar ik neem aan dat er ook verscheidene officiele uitgaves zijn verschenen op cd en/of dvd.

Voor nog meer info, en een lijst van wie er allemaal gespeeld heeft: Beat-Club - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Father McKenzie
Thanks, Musikladen, ja dat ken ik uiteraard nog wel!

avatar van MichielP
De eerste luisterbeurt pakte mij deze plaat nog niet direct zoals andere live registraties van hem, maar nu ik hem wat meer heb beluisterd begin ik hem toch erg lekker te vinden.

avatar van hmaeghs
Ben aangenaam verrast door de kwaliteit van de opname en die van het optreden zelf. Volgens mij nog van voor Live in Europe. Rory's gitaar klinkt hier wat minder vervormd. Maar wat een drive zeg!
Beat Club, Musikladen, Rockpalast (vergeet even de Schlagerparade). Aandacht en liefde voor muziek kan onze oosterburen niet worden ontzegd.

avatar van Tijn79
Heerlijk album! Gewoon classic Rory!

Ik ken niet hele album. Religion boeit mij niet en Tore Down maar matig, maar Laundromat stoomt. Nu ik ook wat live spul van Taste ken is mijn oordeel dat RG beter werd met de jaren, zowel in zijn solo's als in zijn composities. Ook McAvoy is hier nog niet zo goed als hij een paar jaar later zou zijn. En ik mis Lou Martin.

avatar van Brutus
Lekker album. Op you tube circuleert dit album met 4 extra nummers, met beelden.

avatar van Stijn_Slayer
Misschien is het de opname, misschien het spel, maar vlammen doet Rory hier niet. Het is allemaal wat droogjes gespeeld en de energie van Irish Tour komt niet over. Ik houd ook niet zo van Rory in powertrio setting. Rory heeft een toetsenist nodig die hem uitdaagt en de ruimte opvult als hij zelf de lead grijpt. Tijdens de solo's is het in de begeleiding maar een kale bedoening.