Nino Rota - The Godfather (1972)

Italië
Score
Label: Paramount

1. Main Title (Godfather Waltz) (3:04)
  2. Al Martino - I Have But One Heart (O Marenariello) (2:57)
  3. Pickup (2:56)
  4. Carmine Coppola - Connie's Wedding (1:33)
  5. Halls of Fear (2:12)
  6. Sicilian Pastorale (3:01)
  7. Godfather (Love Theme) (2:41)
  8. Godfather Waltz (3:38)
  9. Appollonia (1:21)
  10. New Godfather (1:58)
  11. Baptism (1:49)
  12. Godfather Finale (3:50)
avatar van ricardo
dit is nou echt een soundtrack om op cd uit te brengen,een van de beste filmsoundtracks aller tijden lijkt me 5* voor deze

eazyfan
Ik ga toch naar de 4*, allemaal erg leuk en sterk. Vooral die gezongen track vind ik erg leuk, maar bij momenten valt hij echt gewoon in herhaling en allemaal korte tracks. Ik ben eerder aan de ietwat langere composities, maar toch mooie en welverdiende 4*.

avatar van Bruce Almighty
De Muziek van The Godfather heb ik gehoord alleen de film zelf nog niet maar ik ben vastbesloten dat snel te doen (hij staat dan ook niet voor niets op Nr.2 van de Top 250) als hij net zo goed is als de Muziek zal het wel een goede film zijn.

* * * *

avatar van ricardo
thomzi50 schreef:
En toch alvast stemmen?
Als je de muziek gehoord hebt mag je stemmen toch?Daar hoef je de film,op een muzieksite als mu.me niet voor gezien te hebben volgens mij.

avatar van Bart Tönjann
Lijkt me wel meer dan logisch. Het gaat hier immers om de soundtrack cd zelf, niet om de beleving van score+film. Lijkt me.

avatar van thomzi50
Verdorie, verkeerd gelezen. Excuses. Ik dacht dat het omgekeerde het geval was. Uiteraard mag je stemmen als je louter de score kent/ Ik denk zelf wel vaak anders over scores als ik de film eenmaal ken (vaak positiever), maar dan verander ik mijn stem gewoon - indien nodig. Excuses nogmaals. Bericht verwijderd.

avatar van muziekhater
Bruce Almighty schreef:

* * * *

avatar van LaCosaNostra
Perfect! Mooiste soundtrack bij de mooiste film!

avatar van cd-me
LaCosaNostra schreef:
Perfect! Mooiste soundtrack bij de mooiste film!

Precies!

avatar van Vortex
muziekhater schreef:

Ga de film niet kijken, lees het boek!!

Ja het boek . Echt fantastisch! Daarin zitten nog een paar extra verhaallijnen.

avatar van jellecomicgek72
Dit is gewoon prachtig.
Hoe goed kan muziek ook in een film gebruikt worden. De main Theme is nog wel het mooiste van allemaal samen met The End Title. Soms dan loop ik over straat met mijn mp3 aan oortjes in en dan The Main Title aan en dan voel ik mezelf gewoon de GodFather.

Deze krijgt gewoon 5 sterren van mij.

avatar van AOVV
Vorige week vrijdag heb ik de film gezien, en ik heb de soundtrack ook maar meteen beluisterd

Erg mooi, met dat vermaarde deuntje dat zo vaak wordt gebruikt. Haalt het niet bij Morricone, maar toch, erg fraai.

4 sterren

avatar van tbouwh
muziekhater schreef:

Ga de film niet kijken, lees het boek!!

Wat is er mis met de film? een van de beste films ooit...

avatar van tbouwh
Als soundtrackliefhebber konden de Godfather-scores niet ontbreken op mijn geluisterd-lijstje.
Dit is een schitterende, emotionele score die perfect past bij de sfeer van het maffia-wereldje.
Ik denk dan ook dat ieders waardering voor deze score zou groeien als men de score combineert met de film.
Losstaand luister ik namelijk iets liever naar bijv. de goede Hans Zimmers.
Maar dit is ook schoonheid: de kwaliteit spat ervanaf, en de goede soundtracks vormen mede de geweldige films.
Wat mij wel opviel was de relatief korte speelduur van de losse nummers en de score in het geheel.
Hoogtepunt is toch de klassieke Godfather-Love Theme, dit is een geweldig nummer, en ook de trompet aan het begin van de Waltz mag er weten.
De voor mij verder onbekende Rota is er in geslaagd een klassieke goede score neer te zetten. Minimaal 4* waard.

avatar van muziekhater
tbouwh schreef:

Wat is er mis met de film? een van de beste films ooit...

Smaken verschillen hè, jij vindt The Godfather en The Lord of the Rings goede films, ik vind ze shit (vooral LOTR) maar de boeken vind ik geniaal (vooral LOTR).

avatar van John Barry
Ik vind the Godfather een erg goede soundtrack hebben. De soundtrack vindt ik relatief rustig en luistert makkelijk weg. Vooral het love theme vindt ik erg mooi.

4,5 ster

neo
Naar aanleiding van een bericht bij een andere Rota score wat betreft de originaliteit van The Godfather (gek genoeg niet eerder over bericht)....

The Godfather bevat enkele thema's die uit eerdere scores komen (Fortunella, I Clowns en een concertwerk genaamd Mysterium Catholicum). Hoor bijvoorbeeld: Nino Rota - Fortunella (1958) - Main Theme (Instrumental) - YouTube

avatar van Darkzone
Mooie soundtrack, maar veel te kort in mijn beleving. 31 minuten op 3 uur film??

Persoonlijk vind ik de soundtracks van II en III beter.