Gavin Bryars - The Sinking of the Titanic (1990)

Electronic / Neoklassiek
Label: Crépuscule

1. The Sinking of the Titanic [Live] (1:00:19)
avatar van Nakur
Ik ken alleen de herbewerking van Philip Jeck en die is briljant, hoe goed is deze liveversie van het origineel?

Sietse
uhm, beter dan die van Phillip Jeck.

avatar van Nakur
Die heb ik al een tijd op 5* staan, dus je begrijpt dat ik haastig opzoek ga naar deze versie

Ik Doe Moeilijk
Deze met Jesus' Blood Never Failed Me Yet is ook erg mooi.

vanwege jezus blood aant beluisteren

het smaakt me wel, al heb ik geen id of dat een heel uur gaat duren

apart, zeker, hoorspelachtig

Sietse
Die met Jesus Blood Never Failed Me is niet deze uitgave...

Klopt, maar leerde bryars kennen met dat nummer

avatar van Yann
Eerst had ik ook die van Philip Jeck, maar inmiddels bezit ik al enige tijd de Crépuscule uitgave en deze is echt nog aanzienlijk mooier.

(Edit: dus die stem verwijder ik even en hier hang ik een mooie vijf sterren aan. Subliem!)

avatar van kobe bryant fan
Man, wat is dit mooi!
Jammer genoeg verslapt mijn aandacht na een tijd en werd de luistersessie ipv. een intensieve gewoon heerlijke achtergrondmuziek. Vanaf hij me de hele tijd weet te boeien zal ik stemmen.
Maar het wordt sowieso een hoog cijfer.

tuktak
Dit is toch dezelfde als deze? Ataloona, GrafGantz, jullie hebben op beide gestemd, help me out!
Er is nu ook een 2014 uitvoering op Spotify, ietsje meer helder klinkend. Of het een betere live uitvoering is, daarvoor mis ik nog een aantal vergelijkende luisterbeurten.

tuktak
ok je weet het dus ook niet Locatie en bezetting zijn iig hetzelfde.

avatar van Ataloona
Nou ja, zeker weet ik het niet, maar de Point-release klinkt qua geluid wel anders (maar heel weinig in mijn geheugen, zou misschien nog bitrates moeten vergelijken) dan deze 1990 Crépuscule recording. Allmusic haal ik aan omdat dat het enige is wat ik erover kan vinden online en ik neem dan maar aan dat het is zoals het daar geschreven staat en dat is dat het de derde recording is en dus niet hetzelfde zoals deze 2e recording.

Verder zou ik het echt niet weten.

Sietse
in ieder geval is de lengte verschillende en is het hier een track.

Maar verder ziet het er wel verdacht veel hetzelfde uit...

avatar van GrafGantz
tuktak schreef:

Goede vraag, zou het eigenlijk ook niet weten. Ken alleen deze eigenlijk, wellicht ben ik ooit die andere tegengekomen op de site hier, en dacht ik dat deze het was en dat ik er nog niet op gestemd had. Wist dus niet eens dat ik op beide versies (voor zover er enig verschil is) gestemd heb.

tuktak
Uiteindelijk heb ik deze versie besteld in een repress van LTM Recordings, dat is een soort van zusterlabel van Crépuscule dat een hele riks van dit label opnieuw heeft uitgebracht met behoud van artwork en geluid. Daar is deze dus opzich nog gewoon leverbaar en zou hetzelfde moeten zijn als deze Crépuscule versie. Ik ben benieuwd.

avatar van Manfield
Gavin Bryars schreef hier een uiterst interessant stuk over dit mooie werk. Hierboven zijn er nog veel vragen over dit werk , dus ik tag even enkele mensen die dit wellicht interessant zullen vinden: Ataloona, GrafGantz, kobe bryant fan, Yann, Nakur