Ringo Starr - Time Takes Time (1992)

Label: Private

1. Weight of the World (3:54)
  2. Don't Know a Thing About Love (3:49)
  3. Don't Go Where the Road Don't Go (3:22)
  4. Golden Blunders (4:06)
  5. All in the Name of Love (3:42)
  6. After All These Years (3:11)
  7. I Don't Believe You (2:48)
  8. Runaways (4:51)
  9. In a Heartbeat (4:30)
  10. What Goes Around (5:50)
avatar van devel-hunt
Goede plaat van de neus, het was zijn eerste in 10 jaar en gelijk zijn beste sinds Goodnight vienna. Alleen de openingstrack, weight of the world, is al opvallend aangezien het zijn beste single was sinds photograph. Opvallend is ook het Beatles achtige I don't believe you, had zo op Rubber soul kunnen staan. Geen enkel nummer is een misser, klinken typisch Ringo en hebben allemaal een kleine boodschap "love and peace"en wie kan hem daar ongelijk in geven? Erge prettige plaat. Een 4 met gemak!

avatar van Philipstown
devel-hunt schreef:

Zoals je wellicht weet spelen leden van de band Jellyfish mee op deze plaat. Die waren behoorlijk door de Beatles beinvloed (wie niet, trouwens!?) en dat hoor je duidelijk terug.

Als dit album op vinyl zou zijn geweest zou hij niet grijs geworden zijn , maar omdat ik de cd heb en niet kon slapen dit album weer eens gedraaid. Ik werd op het idee gebracht door een reaktie van philipstown. En het leek wel of een nieuwe lp hoorde. Ringo op zijn best. Ja zolang alweer niet gedraaid. Het nummer Runaways, prachtig. Eigenlijk staat er geen slecht nummer. Maar ja toen ik het boekje bij de cd las: gasten op deze cd; Harry Nillson, Brian Wilson, Jeff Lynne en ook Phil Ramone, Don Was, als producers. Tja die mannen beginnen niet aan echte shitmuziek. Neen, dit album is van grote klasse en klinkt zowel vocaal als instrumentaal als een trein. Tijdens het beluisteren heb ik wat zitten surfen en tot mijn grote verrassing en verbazing kwam ik terecht bij de trailer van de NIEUWE Ringo Starr. Titel van het album Y NOT, met als medewerkers o.a, Paul McCartney. De trailer van dit album klinkt zéér veelbelovend. en de cd komt uit op 12 januari 2010. Dus ik ga gauw een "toevoeghulp" vragen deze te plaatsen.

Father McKenzie
devel-hunt schreef:

Ik kan daar weinig of niets aan toevoegen, de neus, haha, de neus was in goeden doen, en wist zich van prima muzikanten te omringen.
De gitaren doen erg "Harrisoniaans" aan, of hoe moet je dat noemen, gitaren die aan George Harrison zaliger doen denken??

Prima schijf, één van zijn beste, naast "Ringo" en het overheerlijke "Goodnight Vienna".