The Hundred in the Hands - The Hundred in the Hands (2010)

Electronic / Pop
Label: Warp

1. Young Aren't Young (4:25)
  2. Lovesick (Once Again) (4:00)
  3. Killing It (3:38)
  4. Pigeons (3:29)
  5. Commotion (4:46)
  6. This Day Is Made (3:57)
  7. Dead Ending (4:08)
  8. Gold Blood (3:22)
  9. Dressed in Dresden (3:32)
  10. Last City (3:41)
  11. The Beach (2:50)
Ik heb er nu al zin in, tof dat dressed er ook op staat

avatar van Dwejkk_
Hier kijk ik ook erg naar uit. Erg leuk live, nadat ik een half uur nonstop naar de knappe zangeres had gekeken, kwam ik er pas achter hoe goed die gitarist was .

avatar van sean leonard
Het houdt maar niet op met bands uit New York! Wat mij betreft gaat dit een van de albums zijn die boven de rest van het aanbod uitsteekt. De combinatie gestoorde gitaren met dromerige zang doet het kennelijk goed bij mij.

avatar van Orange
Ik heb ze jammer genoeg nog niet live gezien (met dank aan de vulkaan). Hopelijk komen ze later dit jaar nog naar Europa.

avatar van b35
b35
Gezien op Lowlands, leuk optreden, 't album nog niet gehoord al wel Pigeons en Dressed In Dresden die zijn erg goed die zijn al reden genoeg om 4.5 te geven (of ben ik nu te lief?)

Ps: vinden jullie 't niet een beetje een lelijke albumhoes?

avatar van Orange
Ik vind de hoes wel meevallen eigenlijk. Die van 'This desert' was lelijker.

Een no-nonsense albumhoes, voor een wel erg fijn plaatje!
Stuitte er bij toeval op, op de Bleep website. Zo fijn dat je daar vaak alle nummers kan luisteren.
Direct gekocht iig, en kan alvast van de digitale download genieten

avatar van wibro
Niet slecht. Ik houd wel van die bandjes waarbij de dames de leadvocals doen en zeker ook deze band met de zeer mooie stem van Eleanore Everdell hoort daarbij. Erg mooi klinken voor mij de nummers Pigeons en vooral Commotion. Om dit laatste nummer dat regelmatig op Kink FM te horen was heb ik dit album beluisterd. Toch maar goed dat een muziekzender zoals Kink FM af en toe nog wel eens aandacht besteed aan dit soort onbekende maar toch prima bandjes.

3,5* met kans op verhoging.

avatar van Gizzmann
Enorme tegenvaller helaas, ze kunnen zoveel beter. Vooral ook weinig memorabel, kan me nu al geen van de songs meer herinneren. Toch is het overall nog best leuk. En ben ik nu toch weer benieuwd geworden hoe het ook al weer klinkt, ga hem zo meteen waarschijnlijk nog eens luisteren.

Ozric Spacefolk
Wow, hier staan wel echt een paar vette tracks op.
Lekker stevig en stoer, hier en daar. De gitaar rockt soms lekker door, en er kan lekker op gedanst worden. Er mist alleen iets dreigends en onheilspellends wat veel synthpop dan wel weer heeft.