KT Tunstall - Tiger Suit (2010)

Label: Relentless

1. Uummannaq Song (3:39)
  2. Glamour Pusss (3:20)
  3. Push That Knot Away (3:46)
  4. Difficulty (4:59)
  5. Fade Like a Shadow
  6. Lost (3:29)
  7. Golden Frames (4:41)

met Seasick Steve

8. Come On, Get In (3:40)
  9. (Still a) Weirdo (3:40)
  10. Madame Trudeaux (3:19)
  11. The Entertainer (4:47)
  12. New York, I Love You but You're Bringing Me Down [Live] * (4:49)
  13. It Doesn't Have to Be Like This (Baby) * (3:09)
  14. Lost [Hansa Session] *
  20. Difficulty [Demo] *
  21. The Entertainer [Demo] *
  22. Come On, Get In [Demo] *
  23. Tiger Suit *
Wat ik tot nu toe hiervan heb gehoord valt me eerlijk gezegd nogal tegen. Maargoed, niet te snel oordelen!

Lacrymosa
Ben zeer tevreden over alle liedjes die ik al gehoord heb. Gisteren voor de eerste keer The Entertainer en Come On, Get In gehoord. Deze twee zijn super.

88Fabian
Lacrymosa schreef:

Waar heb je die nummers gehoord?.

88Fabian schreef:
Waar heb je die nummers gehoord?.

Ze heeft ze gespeeld op haar tour. Er staan er enkele op youtube.
The Entertainer: YouTube - The Entertainer by KT Tunstall
Come On, Get In: YouTube - Come on, Get in

Lacrymosa
Videoclip van de eerste single, (Still A) Weirdo (in Engeland toch)
YouTube - KT Tunstall (Still A) Weirdo (HD)

88Fabian
Lacrymosa schreef:
Videoclip van de eerste single, (Still A) Weirdo (in Engeland toch)
YouTube - KT Tunstall (Still A) Weirdo (HD)

Nee het is in amerika.

avatar van SweetDream
88Fabian schreef:

Nee het is in amerika.

Nope, toch wel Engeland. In Engeland en de rest van Europa is (Still A) Weirdo de eerste single, en in de US en de rest van de wereld zal Fade Like A Shadow de eerste single worden.

Couplet is wel oke, refrein doet me een beetje aan ABBA denken.
Still a Weirdo vind ik overigens wel een mooi ingetogen nummer,

YouTube - KT Tunstall - Tiger Suit Preview - New Album 2010
De previews van het album!
Klinkt SUPER, kan niet meer wachten.

avatar van Nick4
YouTube - KT Tunstall - Tiger Suit Preview - New Album 2010
De previews van het album!
Klinkt SUPER, kan niet meer wachten.

Klinkt echt goed! Ik vind de nieuwe stijl waarin de akoestische melodieën worden ondersteund door elektronische beats en samples erg leuk en origineel. Heb al een pre-order staan!

batmotor
Woensdag krijg ik dit album als het goed is in m'n brievenbus met de DVD,ik denk dat dit wel weer een heel goed album wordt.

avatar van AstroStart
Fijn album met mooie nummers. Favoriet is natuurlijk Still A Weirdo. Qua stijl pikt het album elementen van het eerste en tweede album. Voorlopig 4,5 ster.

batmotor
Geweldig album van KT weer!,ze weet zichzelf weer te vernieuwen,al vind ik dit niet 1 van haar beste albums,'The Entertainer' vind ik het mooiste nummer.

Hmm weet toch neit echt wat ik heirvan moet denken tot nu toe. Staan mooie dingen op maar ook nummers die me toch nog echt niet kunnen bekoren

Ik was erg benieuwd welke kant KT op zou gaan na het, in mijn ogen, geweldige Drastic Fantastic-album. Niet leund op haar oude successen is zij met een lekker afwisselend album gekomen. Tiger Suit bevat van allerlei songs afwisseld van stijl en tempo's. KT Tustall is en stuk volwassener geworden en dat hoor je op dit album goed. Na zo'n 3x draaien durf ik toch voorzichtig al een 4,5* te geven. Nummers die er bij mij, persoonlijk, uitspringen zijn: Difficulty, Lost, Fade Like A Shadow, Madame Trudeaux en de prachtige afsluiter The Entertainer. (dan heb ik eigenlijk al bijna het halve album genoemd)
Tot nu toe blijft Drastisc Fantastic voor mij haar beste op korte afstand gevolgd door deze Tiger Suit. Maar ik vind het wel degelijk een aanrader voor diegenen die mevrouw Tunstall een hart toedragen en ook voor diegenen, die eens kennis willen maken met haar muziek.Het is echt zeer de moeite waar!

Even nog een aanvullinkje op mijn vorige reaktie. Still A Weirdo moet ik even apart noemen. Wat een nummer. Dit album is een groeidiamant begin ik te merken. Leuk!!!

avatar van Manuel
Leuk, kort plaatje, mooie hoes ook!

avatar van Thiver
Ad Brouwers schreef:

Wow, en dan Eye to the Telescope onderaan? Big Black Horse and the Cherry Tree, Other Side of the World, Another Place to Fall, Universe & U, Miniature Disasters...? Ik kan me van het afgelopen decennium slechts een handjevol albums bedenken die zoveel schitterende liedjes hadden.

avatar van SweetDream
Thiver schreef:

Eensch. Voor mij komt Eye to the Telescope op 1, niet Drastic Fantastic.

Toen ik dit album eerder deze week binnenkreeg, en na een aantal keer luisteren was ik erg onder de indruk. Ik had Weirdo, Fade Like a Shadow en Push That Knot Away al gehoord, de rest allemaal nog niet.
Van alle nummers weet Madame Trudeaux me het minst te overtuigen. Het nummer doet me vrij weinig. The Entertainer is een mooie afsluiter, maar doet me ook niet echt heel erg veel.

Dat zijn dan de enige 2 nummers die ik maar zo-zo vindt. Met dit album is KT Tunstall een compleet andere richting ingegaan, en het bevalt me eigenlijk wel heel goed!
Uummannaq Song is een goed openingsnummer, gevolgd door het even goede Glamour Puss.

Van alle nummers steken voor mij Fade Like a Shadow, (Still a) Weirdo en Lost erbovenuit. (Still A) Weirdo is een heerlijk ingetogen nummer, en Fade Like a Shadow een wat meer lekker up-tempo nummer. En ligt het nu aan mij, of heeft Lost enorm veel weg van de stijl van Hurts? Het is dat het niet door een man wordt gezongen, anders zou het zo zonder uit de toon te vallen op het album Happiness van Hurts kunnen staan!

Nee, Tiger Suit heeft me absoluut niet teleurgesteld, en ik ben behoorlijk onder de indruk. Maar na een paar dagen vrijwel non-stop Tiger Suit te hebben gedraaid, besloot ik om Eye to the Telescope weer eens op te zetten. En dan moet ik toch tot de conclusie komen dat Tiger Suit het bij dat album bij lange na niet haalt. Dat maakt het geen slecht album, maar het laat me wel weer verlangen naar de 'oude' KT. Het is een prima album, behoorlijk goed zelfs, maar KT is op haar best met slechts een gitaar en haar prachtige stem.

The-Batman
Super!.

avatar van predator
Ik vind de ingeslagen weg heel erg aardig. Voorlopig 4 sterren, maar kan zomaar nog een halfje bijkomen. Kijk uit naar het concert.

avatar van Justinx
Ik las gisteren het boekje van deze plaat en dan kom ik toch weer leuke dingen tegen. KT heeft namelijk voor de nummers Golden Frames en Madame Trudeaux samengewerkt met respectievelijk Seasick Steve en zelfs Robyn Hitchcock. Wellicht voor liefhebbers van KT een tip om ook Hitchcocks muziek eens te beluisteren.

Tiger Suit vind ik een erg fijne plaat, het voorzichtige elektrische experimentje pakt goed uit en heeft net wat meer omhanden dan de vorige plaat. Heb 'm nog niet heel vaak beluisterd, maar heb geen spijt van de aankoop.

Haar vorige albums waren zo leuk. Er zitten wel wat leuke nummers tussen, maar het haalt het bij lange niet bij haar vorige albums!

2,5 sterren.

Half puntje eraf. Vind dit album ook minder dan de vorigen. De meeste nummers worden er na het regelmatig beluisteren ervan niet veel mooi erop, in tegenstelling tot eerdere nummers van haar.

akkuhcrazy
Erg uitgekeken destijds naar dit album, maar viel toch wel tegen... haar vorige albums waren zoveel beter. Dit is niet slecht, maar ik luister het toch niet erg vaak, in tegenstelling tot haar eerdere werk.

In juni een nieuwe plaat van haar. Ben benieuwd!

avatar van Jumpjet
KT Tunstall kende ik eigenlijk alleen van het hitje Suddenly I see. Vanmiddag hoorde ik op onze regionale radiozender Mix 724 het nummer 'the Entertainer'. Wat een wonderschoon liedje!!