Motörhead - Lock Up Your Daughters (1990)

Label: Receiver

1. Motorhead (3:03)
  2. I'll Be Your Sister (3:01)
  3. Leavin' Here (2:50)
  4. Lost Johnny (3:46)
  5. The Watcher (4:39)
  6. Keep Us on the Road (5:07)
  7. Louie Louie (2:36)
  8. Tear Ya Down (2:32)
  9. Iron Horse (4:32)
  10. White Line Fever (2:23)
  11. Instro (2:57)
Hawkhead
Duidelijk de minste van de Receiver uitgaven. Niet vanwege de muziek zelf, maar vanwege de geluidskwaliteit. De originele tape van Eddie Clarke wordt geplaagd door achtergrondgeluiden van een eerdere opname op de tape, die niet goed gewist is. En op Instro loopt de tape duidelijk op zijn einde; het geluid fladdert alle kanten op en het einde van het nummer wordt met veel moeite gehaald, daarom ontbreekt ook het daarop volgende I'm Your Witch Doctor. Dubieuze uitgave dus.
Wat dit concert van september 1978 (een tour ter promotie van de Louie Louie single) toch nog interessant maakt, is een embryonale versie van I'll Be Your Sister en de genoemde single (niet vaak live gespeeld).
Vanwege het geluid een halve punt minder.

avatar van B.Robertson
Jammer van dat geluid. die geluidsband heeft aardig onder slijtage te lijden waardoor de zeldzame opname van Instro inderdaad volledig verminkt wordt. Toch blijven Lost Johnny, Keep Us on the Road, Leavin'Here en The watcher ook hier mooie nummers. In Iron Horse - Born to Lose zit een dubieuze knip in het eerste refrein, hier wordt het geluid al hard minder.

avatar van Rockfan
Wat mij direct opvalt is dat de cover in spiegelbeeld is afgedrukt. Lemmy en Eddie zijn toch echt rechtshandig. Erg slordig m.i.

avatar van B.Robertson
Moet je voor de aardigheid Blitzkrieg on Birmingham eens bekijken; in beide gevallen foto's van een paar jaar later met het vliegtuig boven het podium en schoppenaas op de bassdrums. Maar wat een tijd moet dit destijds geweest zijn en zo jammer dat Keep Us on the Road, White Line Fever, Iron Horse / Born to Lose en zelfs Motörhead later nooit meer gespeeld werden. En veel Hawkwind met The Watcher en Lost Johnny die compleet anders klinken dan de originele versies. Hierom koester ik dit soort bootlegachtige albums wel.