Strand of Oaks - Pope Killdragon (2010)

Folk / Rock
Label: Ten Atoms

1. West River (2:34)
  2. Kill Dragon (3:20)
  3. Sterling (6:59)
  4. Bonfire (5:21)
  5. Alex Kona (3:34)
  6. Giant's Despair (2:42)
  7. Daniel's Blues (5:13)
  8. Last to Swim (3:48)
  9. Walking (1:46)
  10. Pope Killdragon (5:12)
avatar van philtuper
Eerste nummer klinkt veelbelovend!

avatar van Whisper
Wat een sfeer op deze plaat. Dit zou iedereen moeten horen. Favoriet is Bonfire.

avatar van muziekobsessie
en wat een hoes!

avatar van likeahurricane
Live in Utrecht:

Bonfire

avatar van Co Jackso
Na zijn eerste en derde (laatste) album te hebben besproken, is nu dan ook het tweede album aan de beurt. En dit is toevallig genoeg het album waarbij de bekende puzzelstukjes perfect in elkaar vallen. Waar het eerste album een paar kleine missers bevat en het derde album de kenmerkende intensiteit mist, is dit tweede album wel perfect in balans en volgepakt met krachtige nummers die je raken. Soms is het wat pompeus (neem Last to Swim), maar eigenlijk ben ik daar stiekem een groot liefhebber van. De muzikale intermezzo’s zijn goed geplaatst en Timothy Showalter (Strand of Oaks) is de meester in het krachtig afsluiten van zijn schitterende nummers.

avatar van Ducoz
Dit album lijkt wel van de aardbodem te zijn verdwenen... ik wil hem hebben!

Arbeidsdeskundige
Sterling, Bonfire, Alex Kona en Daniel's Blues zijn mijn favoriete nummers op dit fraaie album. Ze gaan door merg en been.