Daz Dillinger - DPGC: U Know What I'm Throwin' Up (2003)

Label: Gangsta Advisory

1. Intro (0:33)
  2. I'll Beacho Azz (4:54)
  3. U Ain't Shit (3:51)
  4. Dogg Catcha (4:51)
  5. All Night Long (4:00)
  6. It's Dat Gangsta Shit (4:09)
  7. Skirt Out (4:00)
  8. Don't Stop (4:05)
  9. Can't Stop That Gangsta Shit (4:05)
  10. Deez Niggaz Trippin' (7:39)
  11. Round & Round We Go (4:07)
  12. DPGC: U Know What I'm Throwin' Up (5:37)
  13. Ain't Nothin' But a Gangsta Party Part 2 (5:20)
  14. I Got Dat Fire (4:45)
  15. World So Cold (6:59)
  16. Who dem Niggaz (4:27)
  17. Let's Roll (4:42)
een van zijn betere, de tracklist klopt voor geen meter. 3½*

avatar van BoordAppel
Daar is de corrigeerfunctie voor bedoeld .

avatar van Gyzzz
Hij bedoelt dat de tracklist van het albumhoesje totaal niet overeen komt met wat er te horen valt volgens mij

avatar van thomzi50
Inderdaad. De achterkant van het hoesje bevat iets van zestien nummers, terwijl de cd er twee keer zoveel bevat. Ook de volgorde is compleet incorrect.

en ook de features staan er niet bij.
wel een stuk beter als livin the gangsta live. leuk geproduced.
dit was zijn eerste album na de breuk met kurupt, op een aantal track wordt hij ook nog gedissd

avatar van thomzi50
De features zijn toch een stukje minder belangrijk. Inderdaad, Kurupt wordt veelvuldig aangepakt, evenals Death Row en Suge Knight. Ook door Snoop Dogg overigens.

Mezelf
Ik weet niet waarom maar ik vind diss-records de leukste nummers om te luisteren, als ze wel goed in elkaar steken, dat wel.

Best een geinig albumpje dit, geen wanproduct zoals bijvoorbeeld Gangsta Crunk, of het half afgemixte Tha Dogg Pound Gangsta LP (dat overigens wel een aantal leuke nummers bevat, dat wel) maar gewoon een album dat je op kunt zetten zonder echt te letten op de teksten.

Ik vind Daz trouwens best een ondergewaardeerd producer, als je hoort wat hij de afgelopen jaren heeft gemaakt, zit daar best wat aardigs bij (zeker gezien de tijd dat hij per productie in de studio zit niet heel groot is want hij maakt albums aan de lopende band )

Mezelf
Moet er ook even bij zeggen dat dit één van de weinige albums is waar ik de skits/interludes niet irritant vind, ze zijn wel genig hier en onderbreken de cd niet heel erg.

avatar van makaveli2
thomzi50 schreef:

Bij mij klopt de achterkant wel hoor. Er staan op mijn cd ook 17 tracks. Misschien hebben ze de "skits" op sommige releases apart als nummer gedaan.

avatar van thomzi50
Bij mij zijn het er 28 - ook geenszins op de volgorde die hierboven staat weergegeven.